شورای علمای یمن: انگلیس خود حامی تروریسم است

شورای علمای یمن: انگلیس خود حامی تروریسم است
شنبه 11 اسفند 1397 - 20:08

شورای علمای یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس در تروریستی خواندن شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله، تأکید کرد که دولت انگلیس خود حامی تروریسم است.

العالم _ یمن

شورای علمای یمن در بیانیه‌ای از کشورها و جامعه عربی و اسلامی خواست تا با حزب‌الله لبنان اعلام همبستگی کرده و با اقدامات مقاومت اسلامی علیه پروژه صهیونیستی و آمریکایی در منطقه همراه شوند.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن، این شورا ضمن محکوم کردن اقدام دولت انگلیس در تروریستی خواندن شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان، تأکید کرد که دولت انگلیس خود یکی از حامیان و بوجود آورندگان تروریسم است.

شورای علمای یمن در بیانیه خود افزود: آن که باید تروریستی خوانده شود، انگلیس و آمریکا و اسرائیل و هر آن کسی است که با آن‌ها ائتلاف کرده و به آغوششان پناه می‌برد.

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

جاوید مدعی شده بود: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»

عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اقدام انگلیس حمایت کرده‌اند.

در مقابل نیز دولت‌های ایران و سوریه و جنبش انصارالله به شدت اقدام لندن را محکوم کردند. جمعیت عمل اسلامی بحرین نیز اعلام کرده است که حزب‌الله یک جنبش مقاومت ملی مشروع برای مقابله با صهیونیست‌هاست و نه یک گروه تروریستی.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها