تقابل ترامپ این بار با سازمان تجارت جهانی/ شکایت تعرفه ای چین از آمریکا به W.T.O

تقابل ترامپ این بار با سازمان تجارت جهانی/ شکایت تعرفه ای چین از آمریکا به W.T.O
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 08:34

دولت ترامپ که بی توجه به قوانین بین المللی از معاهده ها و توافقنامه های متعدد بین المللی از جمله معاهده پاریس، برجام و ... خارج شده، این بار با ارسال نامه ای به سازمان تجارت جهانی به دفاع از سیاست های تعرفه ای خود علیه چین و سایر شرکای تجاری اش پرداخت و اعلام کرد: این سازمان نمی تواند مقررات خود را به آمریکا دیکته کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا در سازمان تجارت جهانی (W.T.O)، سیاست های تجاری این کشور را برای سال 2019 اعلام کرد و گفت: دولت متبوعش، مقررات غیرمنصفانه سازمان تجارت جهانی را به چالش خواهد کشید.
نماینده آمریکا در این نامه گفته است: آمریکا یک کشور مستقلی است و سیاست های تجاری آن در واشنگتن اتخاذ می شود نه در مقر سازمان تجارت در ژنو.
نماینده دولت ترامپ افزود: 'ما به دادگاه تجدید نظر سازمان تجارت جهانی اجازه نمی دهیم آمریکا را وادار به پذیرش مقررات محدودکننده آن سازمان کند، مقرراتی که ما هیچوقت قبول نکردیم.'
آمریکا 250 میلیارد دلار بر صادرات چین تعرفه اعمال کرده تا درخواست خود از چین را در مورد آنچه که سیاست های غیرمنصفانه این کشور درباره صیانت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری، یارانه های صنعتی و دسترسی به بازار داخلی، تحت فشار قرار دهد.
چین از اعمال تعرفه های آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده و ادعا می کند که آمریکا مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است، دادگاه استیناف (تجدید نظر) سازمان تجارت جهانی قرار است رای خود را در مورد شکایت چین صادر کند.
نماینده آمریکا در نامه خود گفته است: برای حل مساله تجاری باید به آمریکا، فضای تصمیم گیری داده شود.
آمریکا در این نامه نگفته است که چه پاسخی به رای دادگاه تجدیدنظر خواهد داد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این نامه یک روز پس از رای صادره به نفع آمریکا توسط هیات قضایی سازمان تجارت جهانی در مورد قیمت داخلی گندم و برنج در چین است که از یارانه بیشتری برخوردار بوده و چین تعهدات خود به مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است.
آمریکا اعتراض کرده است که قاضی های سازمان تجارت جهانی در طول سالیان متمادی رویه های جاری آن سازمان را نقض کرده، از اختیارات قانونی خود پا را فراتر گذاشته و تعهدات بیشتری برای اعضای سازمان ایجاد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها