سی ان بی سی:

درخواست ترامپ برای تعویق تعرفه های 25 درصدی بر کالاهای چینی/ پکن همه تعرفه های کشاورزی آمریکا را فورا لغو کند

درخواست ترامپ برای تعویق تعرفه های 25 درصدی بر کالاهای چینی/ پکن همه تعرفه های کشاورزی آمریکا را فورا لغو کند
شنبه 11 اسفند 1397 - 13:49

شبکه خبری "سی ان بی سی" گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت از چین خواسته است «همه تعرفه های محصولات کشاورزی آمریکا را فورا لغو کند.»

العالم ـ آمریکا

این شبکه خبری در گزارش روز شنبه خود نوشت: ترامپ این درخواست را در ازای تصمیم خود برای به عقب انداختن افزایش تعرفه تجاری واردات کالاهای چینی مطرح کرده که قرار بود از اول مارس (10 اسفند) اجرا شوند.
ترامپ روز گذشته (جمعه) گفت: این درخواست را بر اساس این حقیقت مطرح کرده که روند مذاکرات تجاری خوب پیش می رود.
وی بویژه از پکن خواست مالیات تولیداتی همچون گوشت گاو و خوک را لغو کند.
به دنبال مذاکرات آمریکا و چین در خصوص جنگ تجاری میان دو کشور، ترامپ یکشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه های بیشتری را که قرار بود از اول مارس اعمال شوند به تاخیر انداخته است.
اعمال این تعرفه ها مالیات 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می داد.
رئیس جمهوری آمریکا هنوز تاریخ جدیدی را برای اعمال دور جدید تعرفه ها اعلام نکرده است.
ترامپ همچنین گفت، اگر پیشرفت بیشتری در زمینه یافتن راه حلی در مذاکرات تجاری بلند مدت آمریکا و چین بدست آید، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین را به زمین گلف خود در «مار آ لاگو» در ایالت فلوریدا دعوت می کند تا در آنجا «توافق را نهایی کنند.»
«لاری کادلو» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با 'سی ان بی سی'، تصویر امیدوارکننده ای از مذاکرات تجاری کنونی بین دو کشور ارائه داد و گفت: دستیابی به پیشرفتی در این مذاکرات بسیار دشوار است. البته باید از نظرات طرف چینی و رئیس جمهور این کشور مطلع شویم. من فکر می کنم که ما به سمت توافقی مهم و تاریخی حرکت می کنیم.
یک روز قبل از مصاحبه کادلو، «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا در جمع اعضای کنگره، چشم انداز محتاطانه تری را ارائه داد و گفت: بیشتر اقدامات لازم قبل از توافق انجام شده است. اقداماتی که باید بعد از توافق انجام شوند، نیز انجام شده؛ البته اگر توافقی بدست آید.
'سی ان بی سی' نوشت: درخواست ترامپ نشان می دهد که او تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر کشاورزان چینی را درک کرده است. افزایش تعرفه ها باعث شده که چین نیز خرید غلات آمریکا را کاهش دهد. این امر بر روی عملیات انبار و حمل این محصول که کشاورزان آمریکایی برای انتقال محصولات خود به بازار به آن نیاز دارند، تاثیر گذاشته است.
ژوئیه گذشته، پکن در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات گوشت گاو از آمریکا را به 25 درصد افزایش داد.
وزارت کشاورزی آمریکا سال گذشته گزارش داد که افزایش جمعیت طبقه متوسط چین همچنان ادامه می یابد و به همین نسبت، اشتهای آنها برای استفاده از رژیم غذایی به سبک غربی از جمله گوشت گاو افزایش می یابد.
با این حال چین عمدتا این محصول را از استرالیا و کشورهای آمریکای جنوبی وارد می کند.
به گزارش ایرنا به نقل از "سی ان بی سی"، چین بزرگترین تولید کننده گوشت خوک است اما چشم انداز گسترش ویروس کشنده تب خوکی باعث شده که عرضه این محصول در داخل محدود و این امر می تواند به افزایش درخواست تولیدات آمریکایی در سال 2019 منجر شود.
بر اساس گزارش فدراسیون صادرات و گوشت آمریکا حجم کلی صادرات گوشت خوک آمریکایی به چین در 11 ماه نخست سال 2018 میلادی 20 درصد کاهش داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها