عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است

عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 11:19

نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور از برنامه تحقیق درباره انتقال و فروش زنان اسیر ایزدی بدست داعش در عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس خبر داد.

العالم ـ عراق

حجی کندور الشیخ نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور اعلام کرد: بزودی اقدام برای تحقیق قضایی در خصوص انتقال تعدادی از زنان ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی آغاز می شود.
وی همچنین از دولت و وزارتخارجه خواستار حمایت از این اقدام و بویژه مشخص شدن سرنوشت این زنان ایزدی ربوده شده از سوی گروهک تروریستی داعش شد.
این شخصیت ایزدی عراقی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه برده شده اند.
الشیخ همچنین از تشکیل پرونده قضایی برای گورهای جمعی قربانیان ایزدی هجوم داعش در منطقه سنجار از توابع استان نینوا (شمال) پس از پایان هماهنگی ها با دولت اقلیم کردستان عراق تا چند روز دیگر خبر داد.
وی از دولت و وزارتخارجه کشورش خواست برای مشخص شدن سرنوشت زنان ایزدی که از سوی گروهک تروریستی داعش ربوده شده بودند، اقدام عاجل انجام دهند.
در همین حال جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن 50 زن اقلیت دینی ایزدی در باغوز سوریه بار دیگر نگرانی را در عراق از بازگشت این گروه تروریستی دامن زده است.
این زنان از مجموعه سه هزار زن ایزدی هستند که در اوت 2014 به دست گروه تروریستی داعش در جریان حمله این گروه به شهر سنجار ربوده شده و هنوز سرنوشت آنها نامعلوم است.
به گزارش ایرنا، اقلیت دینی ایزدی به دلیل معتقدات دینی خاص خود، در 2014 در جریان حمله داعش به سنجار با یکی از زشت ترین جنایات مواجه شده و طی آن گروه تروریستی، مردان ایزدی را به قتل رسانده و زنان آنها را برای بهره برداری های جنسی و فروش بعنوان برده به اسارت گرفت.
برخی از این زنان با تلاش الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق در طول سه سال جنگ با داعش (2014 تا 2017)، از دست این گروه تروریستی آزاد شده اند اما هنوز سرنوشت تعداد قابل توجهی از این اقلیت دینی نامعلوم است.

پربیننده ترین خبرها