شکایت زنان ایزدی عراق از شرکت فرانسوی حامی داعش

شکایت زنان ایزدی عراق از شرکت فرانسوی حامی داعش
شنبه 10 آذر 1397 - 13:07

گروهی از زنان ایزدی قربانی جنایات داعش در عراق از یک شرکت فرانسوی به اتهام تامین مالی این گروهک تکفیری تروریستی شکایت می کنند.

العالم - عراق

اقدام این گروه از زنان در پی درخواست وکلای مدافع زنان ایزدی عراق برای مشارکت در پیگرد قانونی شرکت 'لافارج' صورت می گیرد.

این شرکت فرانسوی از 2008 در حوزه احداث کارخانه های سیمان و سایر فعالیت های عمرانی عراق حضور داشته است.

'امل کلونی' نماینده وکلای مدافع زنان ایزدی در بیانیه ای که روز شنبه در رسانه های عراق منتشر شد، اقدام یاد شده را ایجاد فرصتی برای پیگرد و مجازات قانونی داعش و حامیان این گروهک تروریستی و پرداخت غرامت به قربانیان جنایات آن دانست. 

این نخستین اقدام علیه یک شرکت بزرگ خارجی فعال در عراق به اتهام تامین مالی داعش است. 

درحال حاضر یک تحقیق قضایی در فرانسه علیه شرکت لافارج به اتهام تامین مالی داعش با هدف تداوم فعالیت یک کارخانه متعلق به این شرکت در شمال سوریه در جریان است. 

گروهک تروریستی تکفیری داعش در پی یورش وسیع به خاک عراق در سال 2014 حدود هفت هزار زن و دختر ایزدی را به اسارت برد و جنایات بسیاری از جمله شکنجه، تجاوز و خرید و فروش در بازار بردگان در حق آنان روا داشت. 

اخبار و اطلاعات مربوط به نقش کشورها و شرکت های غربی و نیز سعودی، امارات و قطر در حمایت از تروریست های داعش در حالی یکی پس از دیگری منتشر می شود که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، همچنان گروهها و کشورهای محور مقاومت در عراق و سوریه که نقش عمده در شکست و ناکامی پروژه داعش داشتند را به حمایت از تروریسم متهم می کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها