تصمیم انگلیس درباره حزب الله نقض میثاق های بین المللی است

تصمیم انگلیس درباره حزب الله نقض میثاق های بین المللی است
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 16:57

جمعی از علمای لبنان با عنوان «جمعیت علمای جبل عامل» اقدام انگلیس در قرار دادن جناح سیاسی حزب الله لبنان در فهرست تروریسم را نقض میثاق های بین المللی و دخالت در امور داخلی لبنان دانستند.

العالم - لبنان

این جمعیت در بیانیه ای تصریح کرد: دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوزها حق مشروع هر ملتی است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که اقدام انگلیس در واقع یادآور کارنامه سیاه استعماری بریتانیا در لبنان و نیز تحمیل اعلامیه بالفور توسط آن است که اساس کاشته شدن غده سرطانی صهیونیسم در منطقه خاورمیانه بود و این پدیده شوم روزانه باعث کشتار، تروریسم و غصب سرزمین ها و حقوق ملت فلسطین و لبنان می شود.

این تشکل علمایی لبنان تصمیم انگلیس را در راستای تمایلات آمریکا و صهیونیست ها در لبنان دانستند و از همه آزادگان جهان خواستند تا دولت های خود را برای حمایت از ملت های مستضعف که حقوقشان تضییع شده و تشکیل جبهه بازدارنده در برابر سیاست های زورگویانه اردوگاه صهیونیست های غاصب، تحت فشار قرار دهند.

دولت انگلیس روز جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ ای رسماً اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت بخش سیاسی جنبش حزب‌ الله که دوشنبه گذشته از سوی وزیر کشور اعلام‌ شده بود به اجرا درآمده و از این ‌پس طرفداری از این گروه جرم محسوب می‌شود.

این قانون پس‌ از آن به اجرا درآمد که نمایندگان پارلمان از دوشنبه گذشته تروریستی خواندن گروه حزب‌ الله لبنان ، انصار الاسلام و جماعت نصرت الاسلام و المسلمین را بررسی کردند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان هم در واکنش به اقدام انگلیس در درج نام حزب الله در فهرست تروریسم تاکید کرد: انگلیس خود یکی از حامیان تروریسم و عضو ائتلاف های متجاوز علیه ملت های منطقه است و شایستگی ندارد که تعیین کند چه کسی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها