سفیر ترکیه: آنکارا در تلاش برای گسترش روابط با تهران است/آمادگی ایران برای رفع موانع همکاری با ترکیه

سفیر ترکیه: آنکارا در تلاش برای گسترش روابط با تهران است/آمادگی ایران برای رفع موانع همکاری با ترکیه
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 20:53

سفیر جدید ترکیه در تهران گفت: بسترهای مناسبی برای همکاری ها فراهم است و آنکارا برای تقویت و گسترش روابط با تهران تلاش می کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دریا اُرس روز دوشنبه در دیدار احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی میان ایران و ترکیه افزود: مشترکات فراوان دو ملت بستر مناسبی برای تقویت روابط فرهنگی و انسانی میان دو کشور فراهم کرده است که به ما در توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین کمک خواهد کرد.
سفیر جدید ترکیه در تهران اظهار داشت: امیدوارم در مدتی که در این سمت هستم با همکاری طرف های ایرانی بتوانیم دوستی ها را تقویت و در جهت توسعه روابط دو کشور تلاش کنیم.
ارس بیان کرد: از گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجالس دو کشور انتظار داریم که در پارلمان ها پشتیبان دولت ها باشند و در مواردی که پای منافع ایران و ترکیه در میان است تلاش خود را برای تسریع در همکاری های فیمابین به کار گیرند.
دریا ارس سفیر جدید ترکیه در تهران یادآور شد: ایده هایی مانند شهرک صنعتی مشترک که برای تقویت مناسبات اقتصادی فیمابین مطرح شده اند را پیگیری خواهم کرد.
آمادگی ایران برای رفع موانع همکاری با ترکیه
علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس نیز در این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در تسهیل مناسبات دو طرف گفت: از ابتدای تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رایزنی ها و گفت وگوهای خوبی میان دو طرف صورت گرفته است.
وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی با علاقمندی آمادگی دارد در تسریع مناسبات فیمابین و رفع موانع احتمالی موجود بر سر راه همکاری های دو کشور، تلاش خود را بکار گیرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه اظهار داشت: مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته است و مقامات دو کشور هم مصمم هستند این راه با قوت طی شده و همکاری های فیمابین بیش از پیش توسعه یابند.
علیرضابیگی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی فیمابین یادآور شد: حل مشکلات بانکی و پولی میان دو کشور منجر به توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین می شود.
وی افزود: تجارت با ارزهای ملی و حذف دلار می تواند به روند تقویت مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه کمک شایانی نماید.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه بر اهمیت تقویت همکاری های میان استان ها و شهرهای مختلف دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن مرزهای دو کشور و ظرفیت های چشمگیر موجود در استان های همجوار، بستر مناسبی برای توسعه همکاری های استانی میان تهران و آنکارا وجود دارد که باید از آنها به نفع دو ملت بهره بگیریم.
به گزارش خانه ملت،، علیرضابیگی همچنین احداث شهرک های صنعتی مشترک میان ایران و ترکیه را واجد اهمیت ارزیابی کرد.
شایان ذکر است آقایان محمد وحدتی هلان، سیدتقی کبیری و اکبر ترکی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها