وزارت دفاع افغانستان: حمله به هلمند در پاکستان طراحی شده بود

وزارت دفاع افغانستان: حمله به هلمند در پاکستان طراحی شده بود
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 10:49

سرپرست وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که حمله مهاجمان انتحاری به پایگاه ارتش معروف به «شورابک» در استان «هلمند» با همکاری گروه تروریستی «جیش محمد» در آن سوی خط دیورند داخل خاک پاکستان طراحی و اجرا شد.

العالم ـ آسیا

اسدالله خالد در نشست مشترک روز گذشته در پایگاه «بگرام» با مقام‌های نیروهای خارجی مستقر در افغانستان موسوم به نیروهای مأموریت پشتیبانی این سخنان را بیان کرده است.
رسانه های محلی افغانستان از جمله خبرگزاری آوا و طلوع نیوز با انعکاس این مطلب خاطرنشان کرده اندا که وی گفته است ؛ 12 مهاجم انتحاری به پایگاه ارتش در هلمند حمله کردند که از اعضای گروه جیش محمد و گروه طالبان بودند.
وی تاکید کرده که انتقام سربازان ارتش را از گروه طالبان خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، ساعت دو بامداد روز جمعه 10 اسفند ماه جاری حدود 20 مهاجم به پایگاه مشترک نظامیان خارجی مستقر در افغانستان و ارتش این کشور معروف به شورابک در شهرستان «واشیر» استان هلمند حمله کردند که این درگیری حدود 37 ساعت ادامه یافت.
وزارت دفاع افغانستان تعداد کشته های خود را در این حمله 26 تن و زخمی ها را 16 تن اعلام کرد ؛ اما گروه طالبان مدعی شده است که بیش از 170 تن از نیروهای ارتش در این حمله کشته و زخمی شده اند .
برخی منابع داخلی افغانستان شمار کشته های ارتش در این حمله را 50 تن اعلام کرده اند اما وزارت دفاع در برابر این اخبار غیر رسمی واکنش نشان نداده است.
این بزرگترین حمله به پایگاه ارتش پس از ابقا شدن اسدالله خالد در سمت وزیر دفاع است که هم زمان با گفت وگوهای نمایندگان طالبان و نماینده آمریکایی در قطر انجام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها