تأکید ائتلاف «الاصلاح» و «الاعمار» بر اخراج نیروهای خارجی از عراق

تأکید ائتلاف «الاصلاح» و «الاعمار» بر اخراج نیروهای خارجی از عراق
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 13:53

رهبران ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» عراق بار دیگر بر لزوم عدم حضور نیروهای نظامی و پایگاههای دائمی خارجی در این کشور تأکید کرد.

العالم - عراق

رهبران ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» (اصلاح و سازندگی) عراق در دفتر «عمار الحکیم» رئیس این ائتلاف نشستی برگزار کردند.

ریاست این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حاضران در این نشست «پرونده‌های مندرج در دستور کار این نشست را بررسی کردند و به بیان وضعیت سیاسی و امنیتی کشور پرداختند».

شبکه خبری الفرات ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که در این نشست، «راههای پیشرفت روابط ائتلافهای الاصلاح و الاعمار با ائتلاف البناء» بررسی شد؛ به گونه‌ای که «در خدمت فرآیند سیاسی باشد و توسعه همه‌جانبه را محقق کند».

«اسامه النجیفی» رئیس کمیسیون پارلمانی تحقیقات مسائل امنیتی شهر موصل گزارشی ارائه کرد که به سمع افراد حاضر در این نشست رسید و رهبری الاصلاح و الاعمار از توصیه‌های این کمیسیون حمایت کرد.

به گزارش الفرات، شرکت کنندگان در این نشست، تصمیم هیئت سیاسی ائتلاف الاصلاح و الاعمار را که در خصوص رد حضور نیروهای نظامی خارجی و پایگاههای دائمی بود، تأیید کردند.
کما اینکه در این نشست، اوضاع امنیتی، خدماتی و اجتماعی استان نینوا بررسی و بر لزوم حفظ ثبات وضعیت امنیتی در این استان و تسریع در روند بازسازی آن و سایر شهرهای آزاد شده تأکید شد.

حاضران در این نشست همچنین با تأکید بر لزوم بازگرداندن آوارگان به محل سکونت خود، تأکید کردند که باید هر چه سریعتر کابینه تشکیل شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفت، کشورش از عراق برای رصد ایران و تحت نظر گرفتن این کشور استفاده می‌کند.

این اظهارات ترامپ واکنش صریح مقام‌های سیاسی و گروه‌های نظامی این کشور را در پی داشت و نخست وزیر و مرجعیت عالی شیعیان عراق و بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه سیاسی این کشور به این اظهارات واکنش منفی نشان دادند و خروج نیروهای خارجی از عراق را خواستار شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها