فاجعه انسانی در شهر الدریهمی/ درخواست وزارت بهداشت یمن از نهادهای بین‌المللی

فاجعه انسانی در شهر الدریهمی/ درخواست وزارت بهداشت یمن از نهادهای بین‌المللی
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 20:31

در پی اوضاع فاجعه بار مردم در شهر الدریهمی در استان الحدیده، وزارت بهداشت یمن خواستار اقدام جدی و فوری نهادهای بین المللی برای نجات مردم شد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، وزارت بهداشت عمومی و مسکن یمن از سازمان‌های بین المللی خواست برای نجات ساکنان شهر الدریهمی در استان الحدیده که بر اثر محاصره و حملات ائتلاف متجاوز سعودی با اوضاع بهداشتی فاجعه باری مواجه هستند اقدامی فوری انجام دهند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد اوضاع بهداشتی مردم در الدریهمی بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی فاجعه بار شده است.

وزارت بهداشت عمومی و مسکن یمن، کشورهای ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا، انگلیس و مزدورانشان یعنی عربستان و امارات را مسئول کامل اوضاع فاجعه بار و فروپاشی زیرساخت‌های بهداشتی در شهر الدریهمی دانست.

این وزارتخانه خواستار حرکتی جدی برای نجات بیماران از طریق ورود دارو و تجهیزات پزشکی یا انتقال بیماران به بیمارستان‌های دیگر شد.

وزارت بهداشت یمن از مواضع سازمان ملل در قبال اوضاع بهداشتی فاجعه بار در یمن و الدریهمی و ادامه ارتکاب جنایات علیه ملت یمن و انهدام زیرساخت‌های این کشور انتقاد کرد.

این وزارتخانه از کشورها و ملت‌های آزاده جهان خواست که از ملت یمن حمایت کرده و بر کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی به منظور توقف تجاوز و پایان محاصره یمن فشار بیاورند.

پربیننده ترین خبرها