آمادگی فلسطینی ها برای برگزاری تظاهرات گسترده در شهر قدس

 آمادگی فلسطینی ها برای برگزاری تظاهرات گسترده در شهر قدس
جمعه 17 اسفند 1397 - 08:55

فعالان فلسطینی با انتشار بیانیه هایی در رسانه های مختلف در پی برگزاری تظاهراتی گسترده طی امروز تحت عنوان "جمعة كسر المنع" (جمعه شکست سرکوب) در بیت المقدس علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرات گسترده فلسطینی ها در شهر بیت المقدس قرار است در بیان اعتراض و خشم به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در تبعید نگهبانان و مسئولین مسجدالاقصی از این مسجد و ممانعت از مشارکت در نماز جمعه صورت می گیرد.

شیخ «عبدالعظیم سلهب» رئیس سازمان اوقاف اسلامی شهر قدس و شیخ «ناجح بکیرات» معاون وی و تعدادی دیگر از فلسطینیان اخیرا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده و شماری از نگهبانان مسجدالاقصی نیز که هفته گذشته در اعتراض به تبعید مسئولان فلسطینی اقدام به بازگشایی مصلی باب الرحمه که از سال 2003 تاکنون بسته بود کردند، نیز تبعید شدند.

در بیانیه هایی که در این خصوص از سوی فعالان فلسطینی در رسانه ها منتشر شده است آمده: "مساحت مسجد الاقصی به 44 هزار متر مربع می رسد و وجب به وجب آن حق مسلم ماست وهرگز از حق ورود هر زن، مرد و کودک فلسطینی به داخل مسجدالاقصی چشم پوشی نخواهیم کرد... تبعیدشدگان در اول صف نماز جمعه خواهند ایستاد و ما بدون آنها وارد مسجدالاقصی نخواهیم شد، یا همه باهم وارد مسجد می شویم و یا همه با هم در ورودی ها تحصن می کنیم."

جنبش های مختلف فلسطینی نیز به این کمپین پیوسته و همه فلسطینی ها را در بیت المقدس، کرانه باختری و مناطق اشغال شده برای مشارکت در نماز جمعه امروز دعوت کردند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی درخصوص اعتراضات امروز هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها