اختصاصی العالم/

واکنش ها به قرار گرفتن "النجبا" عراق در فهرست تروریستی آمریکا

شنبه 18 اسفند 1397 - 15:04

وزارت امور خارجه آمریکا، جنبش عراقی النجبا و اکرم الکعبی، فرمانده آن را به بهانه برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی، در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

العالم - عراق

این اقدام، خشم ملت و نیروهای سیاسی و عشایر این کشور را برانگیخت.

عراقی ها این اقدام آمریکا را مداخله در امور داخلی خود و تلاشی از سوی آمریکا برای اعمال فشار بر نیروهایی دانستند که در مقابل نقشه ها و طرح های آمریکا ایستاده اند.

شیخ عادل الکرعاوی، سخنگوی جنبش "انصار الله الاوفیاء" گفت: تردیدی نیست که این نیروهای مقاومت اسلامی بودند که در برابر استراتژی آمریکا در عراق ایستادند. بنابراین طبیعی است که چنین رفتار خبیثانه ای از سوی وزارت خارجه و دولت آمریکا و قبل از آنها دوایر و لابی صهیونیسم سر بزند.

این اقدام به هر دلیلی صورت گرفته باشد، از دید گروه های عراقی مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است و به گفته ناظران کوچکترین تأثیری بر عملکرد گروه های مقاومت عراق که در خط مقدم مبارزه ایستاده اند، نخواهد داشت.

هاشم الکندی، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک الهدف گفت: این جنبش های جهادی هیچ اهمیتی برای اقدامات و تصمیم های آمریکا قائل نیستند؛ آنها به حرکت خود در مسیر مبارزه با تروریسم که دست پرورده آمریکاست ادامه می دهند.

نیروهای سیاسی عراق از دولت این کشور خواستند با اتخاذ تدابیری مانع مداخله آمریکایی ها در امور داخلی عراق شوند.

پربیننده ترین خبرها