وزیر دفاع: دیگر اجازه نخواهیم داد جنگی رخ دهد/ توان دفاعی کشور را برای حفاظت از صلح افزایش می دهیم

وزیر دفاع: دیگر اجازه نخواهیم داد جنگی رخ دهد/ توان دفاعی کشور را برای حفاظت از صلح افزایش می دهیم
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 12:14

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ‌اجازه نمی دهد جنگی رخ دهد، از این رو برای حفاظت از صلح و امنیت حتما توان دفاعی خود را افزایش می دهیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه شنبه در نشست بین المللی و بشردوستانه مین زدایی، افزود: مساحت زیادی از کشور در دوران جنگ تحمیلی به مین و مواد منفجره ای آلوده شد که بسیاری از قدرت ها در اختیار صدام قرار داده بودند.
وی به تلاش های ایران در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین اشاره کرد و یادآور شد: در 12 سال اخیر 93 شهید و 125 جانباز در راه مقابله با مین تقدیم‌ کشور کردیم.
وزیر دفاع مین زدایی را نماد بشر دوستی دانست و خاطرنشان کرد: محرومیت ها در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین همچون تحریم ها مانع جمهوری اسلامی ایران نشدند، ما علم لازم را کسب و نیازهای خود را تامین کردیم.
وی به همکاری کمیته پاکسازی مین سازمان ملل با ایران اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که بخش هایی از سازمان ملل به ما کمک می کنند اما متاسفم که بخش های دیگر همچون شورای امنیت تدبیر غلط می اندیشند؛ به ما می گویند شما نباید موشک و تسلیحات دفاعی داشته باشید اما در کنار آن به کشورهای صاحب کارخانه های بزرگ ‌تسلیحات اجازه می دهند منطقه را مملوع از سلاح کنند.
وزیر دفاع تاکید کرد: این تدبیر یعنی همواره مین، جنگ و نا امینی در منطقه وجود داشته باشد و مردم آسیب ببینند؛ باید تدبیری منطقی اندیشیده شود و به دور از منافع کارخانه های اسلحه سازی به مردم ‌نگاه کنند.
امیر حاتمی تصریح کرد: با مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌ها جنگی رخ نمی دهد و ما هم با عوارض آن مواجه نمی‌شویم؛ معتقدم جهان عاری از آثار جنگ‌ها نیازمند اراده و افزایش کمک نهادهای بین المللی برای پاکسازی زمین‌های آلوده به مین است.
وی در بخش دیگری از صحبت سخنان خود با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با دیگر کشورها در راستای مین زدایی یادآور شد: تجربیات ایران در زمینه مین زدایی به بهای جان انسان‌ها ایجاد شده و این تجربیات را متعلق به همه بشریت می‌دانیم.
به گزارش ایرنا، نشست بین المللی و بشر دوستانه مین زدایی با حضور مقامات ارشد بین المللی نظامی و دیپلماتیک و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها