نقش عوامل سیا در حمله به سفارت کره شمالی در مادرید

نقش عوامل سیا در حمله به سفارت کره شمالی در مادرید
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 14:01

مقامات پلیس و مرکز اطلاعات ملی اسپانیا از ارتباط دو نفر از عاملان حمله اخیر به سفارت کره شمالی در مادرید با سازمان سیا خبر دادند.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه ال پائیس، مقامات پلیس و مرکز اطلاعات ملی اسپانیا که مسئول تحقیقات در رابطه با حمله 22 فوریه (3 اسفند) به سفارت کره شمالی در مادرید بوده اند، از ایفای نقش سازمان سیا در این حمله پرده برداشتند.

این مقامات اعلام کردندکه به دنبال تحقیقات دراین رابطه مشخص شد که دست کم دو نفر از 10عامل این حمله با سرویس مخفی امریکا( سازمان سیا) در ارتباط بوده اند.

این مقامات همچنین اعلام کردند که از سازمان سیا درخواست شد که در مورد ارتباطش با این حمله توضیحاتی ارائه کند که پاسخ این سازمان منفی بود اما از دید مقامات اسپانیایی این پاسخ قانع کننده نبوده است.

مسئله ایفای نقش سازمان سیا درحمله به سفارت کره شمالی در مادرید ممکن است منجر به تنش در روابط اسپانیا و آمریکا شود.

همچنین عدم اطلاع مقامات اسپانیایی می تواند تنش هایی را ایجاد کند. این مشارکت سازمان سیا همچنین در صورت تایید، نقض کنوانسیون های بین المللی در مورد حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک در کشورهاست.

برعکس برخی فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی از جمله حملات سایبری، این حمله به سفارت کره شمالی در مادرید با خشونت همراه بود و مهاجان سلاح در دست داشتند بدین ترتیب مقامات پلیس اسپانیا به طور جدی پیگیر این حمله بوده اند.

سفارت کره شمالی در مادرید اوایل اسفند هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. پلیس در آن زمان تایید کرد که چند نفر پس از ورود به ساختمان سفارت، دست‌وپا و دهان کارکنان را بستند و رایانه‌های این مرکز دیپلماتیک را به سرقت برده‌اند.زمانی که نیروهای پلیس به محل حادثه رسیدند شخصی که مشخص نیست از کارکنان سفارت بوده است و یا از مهاجمین به آنان گفت که اتفاقی نیفتاده است و قصد گمراه کردن پلیس را داشته است. کمی بعد دو خودرو با سرعت بالا ساختمان را ترک کردند و پس از آن کارکنان از ساختمان سفارت خارج و پلیس نیز متوجه واقعیت ماجرا می شوند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها