وزارت خارجه پاکستان: تهران و اسلام آباد بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

وزارت خارجه پاکستان: تهران و اسلام آباد بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند
جمعه 24 اسفند 1397 - 12:35

وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با اشاره به رایزنی تلفنی معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اعلام کرد: دو کشور ضمن گسترش همکاری های دو جانبه بر تعمیق روابط دوجانبه به توافق رسیدند.

العالم ـ آسیا

محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (جمعه) در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: خانم «تهمینه جنجوعا» قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور با «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت وگو کرد.
وی گفت: مقامات دو کشور در خصوص مسائل مشترک مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: عراقچی و جنجوعا بر تعمیق روابط دوجانبه در بخش های مختلف به توافق رسیدند.
وی افزود: خانم جنجوعا گفت که پاکستان همواره خواهان صلح و تنش زدایی در منطقه است.
پیشتر معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان از گفت و گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود خبر داده و گفته بود که جمهوری اسلامی ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش ها بین هند و پاکستان است.
هشتم اسفندماه امسال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از درگیری های به وجود آمده میان هند و پاکستان دو کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، 'محمد جواد ظریف' در گفت وگوی تلفنی با 'شاه محمود قریشی' همتای پاکستانی خود آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور اعلام و دو طرف را به خویشتنداری و انجام هر چه سریعتر گفت وگو دعوت کرد.
حمله تروریستی در کشمیر هند و متعاقب آن اتهام دهلی علیه اسلام آباد، باعث شد تا مرحله جدیدی از رویارویی میان دو کشور همسایه و هسته ای آغاز شود و این وضعیت تا جایی پیش رفت که هند حمله هوایی به پاکستان انجام داد و اسلام آباد نیز در واکنش به آن دو جنگنده هند را سرنگون کرد.

پربیننده ترین خبرها