مجمع تشخیص دو مورد از موارد ارجاعی بودجه 98 را تایید کرد

مجمع تشخیص دو مورد از موارد ارجاعی بودجه 98 را تایید کرد
شنبه 25 اسفند 1397 - 12:44

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای مجمع از سه مورد اختلافی در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در دو مورد نظر مجلس شورای اسلامی را تایید کردند و یک مورد نیز از بودجه حذف شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» درباره آخرین تصمیمات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه بودجه سال آتی به ایرنا گفته، سه مورد اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی درمصوبه بودجه سال 98 طبق قانون اساسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مورد این موضوع بحث و بررسی انجام داد که گزارش خود را به مجمع ارائه کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این مجمع مصلحتا در دو مورد از موارد ارجاعی نظر مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.
انصاری اضافه کرد: در بند (ز) تبصره 16 لایحه بودجه 98 نیز نظر مجلس رای نیاورد و حذف شد، در واقع در این بند نظر شورای نگهبان تایید شد.
وی خاطرنشان کرد: ساز وکاری که در بند ز تبصره 16 پیش بینی شده بود شامل کسانی بود که بدهی داشتند و سیستم بانکی بدهی آنها را تادیه نکرده است و پیش بینی شده بود که جرائم آنها بخشیده شود که رای نیاورد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه سال 98 را 11 اسفند ماه در خانه ملت به پایان رساندند که شورای نگهبان به این مصوبه مجلس سه بار ایراد گرفت.
شورای نگهبان در مرحله نخست 19 ایراد، در بار دوم 11 ایراد و در بار سوم 3 ایراد به مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال آتی گرفت که نمایندگان ایرادات دو بار شورای نگهبان را اصلاح کردند ولی در بار سوم ایرادات را برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.
در نامه شورای نگهبان به مجلس ایراد نخست مربوط به جز 4 بند الحاقی 2 تبصره 4 مربوط به بازپرداخت تسهیلات برداشت شده از صندوق توسعه ملی در سال 97 بود.
ایراد دوم به تبصره 16 این مصوبه در خصوص تبعیض ناروا در بانک های خصوصی و ایراد سوم در تبصره 18 درمورد عدم تایید اساس نامه صندوق مذکور در شورای نگهبان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها