آمریکا در مسیر آزمایش موشک های ممنوعه

آمریکا در مسیر آزمایش موشک های ممنوعه
شنبه 25 اسفند 1397 - 14:34

همزمان با تداوم خروج امریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد، این کشور اقدام به تولید و ساخت برخی تجهیزات کرده است که به نوعی مقدمات ازمایش نمونه های اولیه ی موشک های زمینی غیر هسته ای محسوب می شوند. این در حالی است بر اساس آنچه پنتاگون بر آن اذعان دارد، آزمایش موشک های میان برد وکوتاه برد طبق معاهده inf ممنوع است.

العالم-آمریکا

میشل بالدارسا سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با خبرگزاری روسیه (نووستی) اعلام کرد آمریکا جهت پشتیبانی از آزمایش های پیشرفت موشک های زمینی غیر هسته ای، اقدام به ساخت و فراهم کردن کردن برخی مقدمات آن شده و تاکنون این کشور برنامه ای برای بازگشت از تصمیم خود ندارد.

وی مدعی شد که امریکا باید خود را آماده کند که در صورت عدم تغییر اقدامات روسیه، معاهده میان این دو کشور از میان خواهد رفت.

بالدارسا گفت تمرینات ما شامل کار بر روی ازمایش موشک های غیر هسته ای مستقر در راستای تحقیق و توسعه آن است تا در صورت خروج کامل روسیه (بازگشت روسیه به طور کامل)پیش از خروج ما از این معاهده در آگوست 2019 امریکا بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

سخنگوی پنتاگون با توضیح این مطلب که عوامل متعددی می توانند در تولید نمونه های اولیه (این موشک ها) نقش داشته باشند گفت که نمیتواند تاریخ دقیق آزمایش این موشک ها را اعلام کند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها