خیابان های پاریس در تسخیر معترضان/ اولتیماتوم جلیقه زردها به دولت فرانسه

خیابان های پاریس در تسخیر معترضان/ اولتیماتوم جلیقه زردها به دولت فرانسه
شنبه 25 اسفند 1397 - 14:11

رسانه های فرانسوی از حضور مجدد معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش «جلیقه زردها» در روز شنبه در خیابان های پاریس با عنوان 'اولتیماتوم' در هفته هجدهم اعتراض ها خبر دادند.

العالم ـ اروپا

«فرانس تی وی اینفو» دقایقی پیش در گزارشی در تارنمای خود نوشت: این جنبش چهار ماه پیش متولد شد و در حالیکه بحث 'گفت و گوی ملی' به پایان خود رسیده، جلیقه زردها امروز (شنبه)، در بسیجی دوباره با عنوان 'اولتیماتوم' در خیابان ها حاضر شدند؛ یک گردهمایی که مرکز آن پاریس است.
به گزارش خبرنگار فرانس اینفو تی وی، معترضان اکنون در شانزه لیزه حضور دارند؛ برخی تنش ها در حال وقوع است و نیروهای ژاندارمری در تلاش برای جلوگیری از این تنش ها هستند.
ماشین های آب پاش در محل مستقر شده اند اما هنوز از آنها استفاده ای نشده است. هم اینک چند صد معترض در نقاط مختلف پاریس تجمع کرده اند.
فرانس اینفو تی وی نوشت: امروز 16 مارس، در طول هفته های اخیر، به عنوان یک 'روز حیاتی' اعلام شده است؛ این در حالیست که در هفته های اخیر تعداد معترضان به طور پیوسته کاهش یافته است.
«اریک دروئه» از چهره‌های سرشناس و جنجالی جنبش جلیقه زردها، هواداران را تشویق کرد تا در پایتخت گرد هم آیند.
او گفت: 'ما منتظر تولوز، بوردو، مارسی، روئن و... ' هستیم، حتی از حمایت هواداران خود در ایتالیا، بلژیک، هلند، لهستان نیز حمایت می کنیم.
به نوشته این شبکه فرانسوی، مقر پلیس در پاریس، «بازگشت به اصل عدم اعلام تظاهرات» را با «خطر وقایع خشونت گرایانه» راه اندازی می کند.
به گفته یک منبع پلیس، نشانه هایی از حضور عناصر رادیکال در تجمعات جلیقه زردها وجود دارد.
فرانس اینفو تی وی افزود: در چندین شهر دیگر فرانسه شامل بوردو، دیژون، کان و مونپلیه نیز تجمعاتی طراحی شده است.
شبکه خبری «ال سی ای» فرانسه هم نوشت: بر اساس نظرسنجی این شبکه هنوز 49 درصد فرانسوی ها از جنبش جلیقه زردها حمایت می کنند.
این شبکه افزود: در هجدهمین هفته اعتراض ها، امروز (شنبه) جلیقه زردها بار دیگر به خیابان ها آمدند و تجمع ها در چندین شهر گزارش می شود.
ال سی ای اضافه کرد: سخنگوهای جنبش جلیقه زردها خواستار تجمع تمام معترضان در پاریس با عنوان 'اولتیماتوم' هستند.
بر اساس نظرسنجی این شبکه، گرچه 49 درصد فرانسوی ها از این جنبش همچنان حمایت می کنند اما این رقم پایین است.
بر اساس آمار وزارت کشور که به طور دائم در معرض چالش جلیقه زردها قرار دارد، تعداد معترضان در شنبه گذشته 28 هزار و 600 نفر بوده که 10 برابر کمتر از 282 هزار نفری است که در روز 17 نوامبر و نخستین روز اعتراض جلیقه زردها حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها