واکنش گسترده یمنی‌ها به حمله تروریستی به نمازگزاران در نیوزیلند

واکنش گسترده یمنی‌ها به حمله تروریستی به نمازگزاران در نیوزیلند
شنبه 25 اسفند 1397 - 19:27

انصارالله، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، سخنگوی دولت نجات ملی و پارلمان این کشور در بیانیه‌هایی جداگانه، حمله تروریستی در نیوزیلند را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.

العالم - یمن

دو حمله تروریستی به نمازگزاران در نیوزیلند با واکنش گسترده طرف‌های یمنی روبرو شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، دفتر سیاسی انصارالله با صدور بیانیه‌ای این حملات را محکوم و اعلام کرد، نمی‌توان این جنایت تروریستی را توجیه کرد یا تحت هر عنوانی، از میزان وحشی بودن آن کاست.

انصارالله ضمن تسلیت به خانواد‌ه‌های قربانیان، افزود،‌ این جنایت انعکاس حملات سازماندهی شده علیه اسلام و مسلمانان است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن محکوم کردن این حمله، تأکید کرد جنایت مذکور نشان داد تروریسم، دین نمی‌شناسد.

الحوثی در ادامه گفت: به همان اندازه که این جنایت با محکومیت بین‌المللی روبرو شد از کشورهای جهان می‌خواهیم صدای خود برای توقف حمله تروریستی آمریکایی- بریتانیایی- اسرائیلی- سعودی، اماراتی و متحدان آن به یمن را بالا ببرند، بویژه اینکه حمله به یمن و محاصره آن از چهار سال پیش ، وحشیانه‌ترین و افراطی‌ترین در نوع خود در طول تاریخ بوده است؛ حمله‌ای که همچنان خون دهها هزار نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان را می‌ریزد.

پارلمان یمن هم در بیانیه‌ای دو حمله به نمازگزاران در نیوزیلند را به شدت محکوم و اعلام کرد، تروریسم، دین و وطن ندارد و هیچ ارتباطی میان این پدیده و ادیان آسمانی نیست.

«ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز این جنایت تروریستی را محکوم کرد و در ادامه گفت، این جنایت در تضاد با تمامی ادیان آسمانی و ارزش‌های انسانی قرار دارد.

وی در اشاره به محکومیت‌های بین‌المللی علیه این جنایت، ابراز امیدواری کرد موضع بین‌المللی واضحی نیز در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن به وجود آید.

بامداد جمعه به وقت تهران(ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایست چرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها