تظاهرات در شهرهای مختلف الجزائر پس از پیام بوتفلیقه + ویدئو

چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 19:43

با گذشت ساعاتی از پیام رییس جمهور الجزائر مبنی بر پایبندی به نقشه راهی که خودش وضع کرده است، شهرهای مختلف این کشور شاهد تظاهراتی برای ایجاد تغییر سیاسی در ساختار حکومتی شدند؛ این در حالی است که رمضان لعمامره وزیر خارجه الجزائر به سفر خود در اروپا ادامه می دهد تا دیدگاه دولت درباره راههای برون رفت از بحران را تبیین و تشریح کند.

العالم . آفریقا

مردم الجزائر امروز سالروز پیروزی بر استعمارگر فرانسوی را جشن می گیرند که همزمان با آن کارکنان بخش پزشکی و سلامت در شهرهای مختلف الجزائر با پوشیدن لباسهای سفید به خیابان ها آمدند. آنها در کنار دانشجویان خواستار برکناری دولت شدند.

بوتفلیقه پیش از این در سخنان خود فقط نقشه راهی را که برای حل بحران پیشنهاد داده بود، یادآوری کرد که بلافاصله پس از آن تظاهرات دانشجویان و کارکنان بخش سلامت آغاز شد و مخالفت خود را با این راه حل را اعلام کردند.

پیام قاید صالح رییس ستاد مشترک ارتش از شهر بشار در جنوب الجزائر بر پیچیدگی اوضاع افزود: وی گفت: برای هر مشکل و معضلی نه تنها یک راه حل بلکه چندین راه حل وجود دارد؛ و این امر مستلزم برخورداری از روحیه مسئولیت پذیری برای یافتن راه حلها در نزدیکترین زمان ممکن است.

محمد لعقاب استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: پیام رییس جمهور بدین معناست که وی به گفتگوی ملی و اصلاح قانون اساسی پایبند است تا اینکه به انتخابات ریاست جمهوری بینجامد. اما از پیام قاید صالح می توان برداشت های متعددی کرد، من شخصا اینگونه برداشت کردم که این پیام خطاب به شخص بوتفلیقه است؛ قاید صالح گفت که همه باید مسئولیت پذیر باشند و به نظر می رسد که مقصود رییس ستاد مشترک ارتش این است که زمان آن رسیده تا رییس جمهور به صدای مردم گوش دهد و استعفا دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها