تظاهرات علیه نامزدی مجدد رییس جمهور بیمار الجزائر ادامه دارد/ فرمانده ارتش الجزائر: ارتش و ملت از یکدیگر جدا نیستند

تظاهرات علیه نامزدی مجدد رییس جمهور بیمار الجزائر ادامه دارد/ فرمانده ارتش الجزائر: ارتش و ملت از یکدیگر جدا نیستند
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 18:55

همزمان با ادامه تظاهرات مردم الجزائر علیه نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهور کنونی و بیمار این کشور، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر اعلام کرد: ارتش و ملت از هم جدا نیستند و روابط بسیار مستحکمی میان آن دو وجود دارد.

العالم ـ آفریقا

به گزارش پایگاه خبری تی اس ای (TSA) الجزائر، قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر در واکنش به تظاهرات مردمی که همچنان در این کشور جریان دارد، افزود: این مردم، وارثان همان ملتی هستند که در انقلاب آزادسازی الجزائر از چنگ استعمار شهید داده اند و اکنون نیز همان وطن دوستی و گرایش و عشق به کشور در وجودشان به قوت باقی است.
صالح ادامه داد: افتخار ارتش این است که هسته مرکزی آن از قلب این مردم نشأت گرفته است؛ امری که میان مردم و ارتش احترام، دوستی و همبستگی ایجاد کرده است.
به نوشته این پایگاه خبری، تظاهرات مردمی در الجزائر پس از بازگشت هواپیمای بوتفیلقه از ژنو شدت گرفته و مناطق مختلف این کشور شاهد تظاهرات مردمی است.
در ادامه این مطلب آمده است، اتحادیه کل کارگران الجزایر اعلام کرد که 20 اتحادیه خرد به تظاهرات مردمی علیه کاندیداتوری بوتفلیقه برای پنجمین دور ریاست جمهوری پیوسته اند.
روز گذشته (یکشنبه) هواپیمای بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزائر که از ژنو بازمی گشت در فرودگاه نظامی 'بوفاریک' به زمین نشست.
روزنامه مستقل 'الخبر' الجزائر نیز نوشت، تظاهرات علیه نامزدی بوتفلیقه هچنان ادامه دارد و برخی از مخالفان این مساله، مردم را به اعتصاب همگانی دعوت می کنند.
از سوی دیگر، وکلا و قضات الجزائر نیز به این تظاهرات پیوسته و اعلام کرده اند که در صورت نامزدی بوتفلیقه، بر انتخابات ماه آینده نظارت نمی کنند.
به نوشته رویترز، حدود 500 وکیل دادگاه 'رویسو' در الجزائر (پایتخت) با برگزاری یک تجمع اعلام کرده اند که در اعتراض به کاندیداتوری بوتفلیقه، 4 روز حضور در دادگاه را تحریم کرده و در جلسات دادرسی شرکت نمی کنند.
'الطیب لوح' وزیر دادگستری الجزائر نیز در واکنش به اعلام وکلا و قضات الجزائر در خصوص عدم نظارت بر انتخابات ماه آینده اعلام کرد: قضات و وکلای کشور باید همان طور که از آنان انتظار می رود، بی طرفی را در چارچوب اقدامات خود قرار دهند.
در راستای همین تحولات، القدس العربی نوشت که شورای ملی علمای الجزائر از وزیر امور دینی در این کشور تقاضا کرده است که برای قرائت خطبه هایی در تایید بوتفلیقه به آنان فشار نیاورند.
وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای در واکنش به تظاهرات مردم الجزائر اعلام کرد که ثبات و امنیت الجزائر برای آفریقا و دریای مدیترانه بسیار اهمیت دارد.
در این بیانیه آمده است که جز ملت الجزائر کسی نمی تواند سرنوشت این کشور را تعیین کند و مردم باید در فضای شفاف و آزاد انتخاباتی آینده کشور خود را رقم بزنند.
به گزارش ایرنا، الجزایر از سوم اسفندماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است 18 آوریل /29 فروردین/ آینده در این کشور برگزار شود.
بوتفلیقه رئیس جمهوری کنونی از سال 1999 تاکنون به مدت چهار دوره متوالی قدرت را در دست داشته است و در این دوره از انتخابات نیز نامزد شده است.
هزاران نفر از مردم الجزایر در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه طی روزهای گذشته به خیابان ها آمدند و خواستار کنار رفتن او از انتخابات شدند.
بوتفلیقه 81 ساله، در سال 2013 دچار سکته مغزی شد و از آن زمان به ندرت در مجامع عمومی حاضر می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها