پکن: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به میدان جنگ تازه‌ای است

پکن: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به میدان جنگ تازه‌ای است
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 20:23

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهام‌های آمریکا علیه ماهیت برنامه موشکی کشورش گفت، این آمریکاست که قصد دارد ایستگاه ویژه سلاح لیزری در فضا مستقر کند.

العالم - آسیا

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی خود آمریکا را به نظامی ساختن فضا و تلاش برای توسعه سلاح‌های پیشرفته برای استقرار در فضا متهم ساخت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با واکنش نشان دادن به سخنان «ییلیم پابلت» مدیر اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا و اتهام زنی او به پکن درباره توسعه موشک‌های زمین پایه که قادرند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف قرار دهند، گفت: «در واقع آن‌ها تلاش دارند تنها بهانه‌ای برای توجیه امیال خود برای ایجاد برتری نظامی و انجام تحقیقات و توسعه در زمینه ساخت سلاح‌های پیشرفته بیابند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهام‌های آمریکا، گفت: «می‌خواهم به شما یادآوری کنم این آمریکاست که فضا را به میدان جنگ جدید تبدیل می‌کند و در حال حاضر مراکز نیروی فضایی را راه اندازی کرده و در حال ایجاد نیروی فضایی است. این کشور همچنین قصد دارد ایستگاه ویژه جنگ افزارهای لیزری را در فضا مستقر کند. بنابراین، شما حتی نباید اشاره کنید که چه کسی خطر نظامی سازی فضایی و تسلیحاتی کردن آن را تشدید می‌کند و امنیت فضا را به خطر می‌اندازد.»

این دیپلمات چینی در خاتمه ضمن بیان این نکته که کشورش هرگز در رقابت‌های تسلیحاتی در فضا شرکت نکرده و تمایلی به انجام آن نیز ندارد، اظهار داشت: «چین همواره متعهد به استفاده مسالمت آمیز از فضا و پیشگیری از مسابقات تسلیحاتی در این نقطه است... چین و روسیه در حال همکاری در پیشبرد توافقنامه پیشنهادی برای جلوگیری از استقرار جنگ افزار در فضا هستند. چین هرگز در هیچ یک از رقابت‌های تسلیحاتی در فضا شرکت نکرده و قصد انجام این کار را هم ندارد.»

در حالی که بسیاری از معاهدات بین‌المللی کشورهای جهان را از نظامی‌سازی فضا منع کرده‌اند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل با امضای فرمانی به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تشکیل دهد.

با این فرمان، پنتاگون موظف به تدوین طرحی شده که با ارائه به کنگره نیروی فضایی را به عنوان بخشی از نیروی هوایی آمریکا اما دارای نماینده در ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، تعریف می‌کند. این تصمیم واشنگتن، اعتراض روسیه و چین را همراه داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها