دومین تیر خلاص ایران بر پیکر آمریکا؛ تیر سوم دردناک تر خواهد بود

دومین تیر خلاص ایران بر پیکر آمریکا؛ تیر سوم دردناک تر خواهد بود
پنج‌شنبه 1 فروردين 1398 - 11:25

منطقه طی چند روز گذشته شاهد دو رویداد بسیار مهم بود که آمریکا و اسرائیل و همپیمانان اش تلاش بی فایده ای را برای تحت تاثیر قرار دادن آن انجام دادند.

العالم - ایران /سیاسی

رویداد نخست دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق و رویداد دوم نشست رؤسای ستاد مشترک ایران، عراق و سوریه در دمشق بود.

دیدار – به تعبیر مسئولان عراقی- تاریخی حسن روحانی از عراق نخستین تیر خلاص ایران به آمریکا بود که دستگاه حاکمه این کشور را به لرزه در آورد.

آمریکا هزاران میلیارد دلار در حمله به کشور و مردم عراق هزینه کرد. هدف اول و آخر از این حمله جدا کردن {مردم} عراق از همسایگان و منطقه و وارد کردن آن به باتلاق جنگ داخلی و طایفه گری و نابودی نیروی انسانی، ثروت ها و منابع این کشور بود.

ایران و عراق در دیدار روحانی تفاهمات بسیار مهمی را در حوزه های انرژی، بازرگانی، روادید، توسعه شهرک های صنعتی، گمرک، بهداشت و درمان امضا کردند و در خصوص پاکسازی و لایروبی اروند و ساخت راه آهن شلمچه – بصره توافق کردند.

استقبال مسئولان سیاسی، مراجع تقلید و سران عشایر عراق از رئیس جمهور ایران فراتر از انتظار دشمنان دو کشور بود و آن ها را در ابراز خشم شان از این دیدار تا مرحله هذیان گویی پیش برد.

در این میان می توان به سخنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اشاره کرد که با پاسخ فوری مردم عراق با هشتگ #اهلا _وسهلا_روحانی مواجه شد.

کاربری عراقی با این هشتک نوشته است: "ما مردم عراق 1400 کیلومتر با ایران مرز مشترک داریم و با مردم این کشور دارای روابط تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هستیم؛خون ایرانی ها با خون مردم عراق - در خاک عراق در جنگ با داعش - در آمیخت؛ به گونه ای که مسئولان و فرماندهان عراقی پیروزی خویش بر داعش را به ایران هدیه کردند. تو چه وزیر خارجه ی احمقی هستی که تاریخ نمی دانی و این گونه سخن می گویی."

از سوی دیگر شبکه های خبری مزدوران آمریکا در منطقه از طرح هیچ سناریوی ایران هراسی در خصوص دیدار روحانی از عراق دریغ نکردند. خبرهای بخش های خبری این شبکه ها به طرح موضوعات غیر منطقی روی آوردند و جایگاه خود را تا حد شبکه های کارتونی پایین آوردند.

پاسخ عراقی ها اما در کمال شفافیت و صداقت بود.

برهم صالح -- رئیس جمهور عراق -- تاکید کرد: "مصلحت عراق در داشتن روابط بسیار خوب با ایران نهفته است."

از سوی دیگر آیت الله سیستانی -- بزرگ ترین مرجع تقلید عراق -- در دیدار با روحانی از هر اقدامی برای تقویت روابط عراق با همسایگان اش بر اساس منافع دو طرف استقبال کرد.

تیر خلاص غافلگیر کننده دوم ایران بر توطئه های آمریکا اما بلا فاصله با نشست نظامی روسای ستاد مشترک ایران، عراق و سوریه در دمشق رقم خورد.

علی ایوب، محمد باقری و عثمان غانمی در نشست خویش بر تدوام هماهنگی ها در خصوص مبارزه با تروریسم تکفیری، لزوم خروج کامل نیروهای نظامی غیر قانونی {از سوریه} و مکانیسم مقابله با ادامه حضور این نیروها تاکید و در خصوص باز کردن گذرگاه های مرزی عراق و سوریه و مکانیسم تامین امنیت این مرزها - با هماهنگی با ایران - توافق کردند.

بنا بر این همه نقشه ها و توطئه های آمریکا واسرائیل طی 10سال گذشته برای بستن مسیر تهران- بغداد- دمشق به شکست انجامیده و محور مقاومت از تهران تا بیروت به قوت خود باقی است. سوریه که در 8 سال گذشته در برابر انواع جنگ ها ایستادگی کرد پر قدرت تر و مصمم تر - برای دنبال کردن راه مقاومت به منظور بازپس گیری آخرین وجب از سرزمین هایش و تحقیر رژیم اشغالگر اسرائیل - باز گشته است.

و اکنون هیچ گزینه ای فرا روی آمریکا جز اعمال شدیدترین تحریم ها ضد ایران باقی نمانده است؛ تحریم هایی که عملا از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای در 8 می 2018 آغاز شده بود.

آمریکا امروز با تداوم پایداری مردم ایران در حال از دست دادن همه ی برگ برنده هایش است و شتابزده در جستجوی ریسمانی است که به آن چنگ زند. دیدار پیشین پامپیو، نشست ناکام ورشو و دیدار فعلی پامپیو و چه بسا دیدارهای سوم و چهارم و ... در همین راستا تحلیل می شود.

پامپئو سرگردان، در منطقه رفت و آمد می کند و فریاد می زند " ایران ..ایران" . دست و پا زدن های او اما در برابر مردم ایران که چهل روز پیش عید 40 سالگی انقلاب خود را با شعارهای "مرگ بر آمریکا" جشن گرفتند و حول محور رهبر خویش گرد آمده‌اند و از کرنش در برابر آمریکا سرباز می زنند، بی نتیجه خواهد بود.

ممکن است گفته شود: " این به معنای (آغاز) جنگ است!" در پاسخ می گویم: " ترامپ با وجود همه ی دیوانگی و نادانی اش هنگامی که نوبت به بها دادن باشد" قمار باز محتاطی است." او خوب می داند که همه ی نفت عربستان - تا آخرین قطره اش - برای تامین هزینه ی هر گونه جنگی با ایران کافی نخواهد بود.

بنا بر این سومین تیر خلاص ایران بر پیکر آمریکا نوش جان دولتمردان این کشور و "زباله ی نظامی" کشنده ی آمریکا نوش جان عربستان باد.

علاء الحلبي - العالم

پربیننده ترین خبرها