پامپئو به دنبال کاهش نقش حزب الله در لبنان

پامپئو به دنبال کاهش نقش حزب الله در لبنان
پنج‌شنبه 1 فروردين 1398 - 15:29

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، فردا جمعه در آرزوی افزایش فشار بر ایران و حزب الله برای دیدار با مسئولان لبنان به این کشور سفر رسمی خواهد کرد.

العالم - لبنان

پامپئو قرار است در این دیدار با میشل عون، رئیس جمهور، سعد حریری، نخست وزیر، جبران باسیل، وزیر امور خارجه ونبیه بری، رئیس پارلمان دیدار خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، "خطر ایران" در صدر گفت وگوهای رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بیروت خواهد بود.

پامپئو پیشتر در هفته جاری به خبرنگاران گفته بود: بزودی زمان زیادی را برای گفت وگو با دولت لبنان در خصوص نحوه کمک به این کشور برای دوری از خطر ایران و حزب الله برای این کشور، صرف خواهیم کرد.

آسوشیتدپرس ادامه داد: انتظار می رود که پامپئو در این دیدار حمایت واشنگتن از ارتش لبنان را یادآوری کند. وی از بانک مرکزی این کشور خواهد خواست تدابیری را برای جلوگیری از استفاده ی ایران از بانک های این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا اتخاذ کند.

دستیابی پامپئو به هدف از این دیدار اما محال به نظر می رسد بویژه آن که این دیدار در زمانی انجام می شود که نفوذ سیاسی حزب الله در داخل کشور – از نظر میزان حضور در پارلمان و دولت - به اوج خود رسیده است. از سوی دیگر توانمندی های نظامی حزب الله افزون از توان نیروهای مسلح این کشور است.

شایان ذکر است که میشل عون، رئیس جمهور لبنان، در ماه جاری از روسیه دیدار و با همتایش ولادمیر پوتین گفت وگو خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها