علی رغم تهدید دولت مکرون؛

بازداشت 50 فرانسوی در نوزدهمین شنبه تظاهرات "جلیقه زردها"

بازداشت 50 فرانسوی در نوزدهمین شنبه تظاهرات
شنبه 3 فروردين 1398 - 17:08

با وجود تهدید دولت فرانسه به افزایش خشونت علیه معترضان، صدها تن از "جلیقه زردها" امروز(شنبه) با تظاهرات در خیابان های پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه، نوزدهمین دور از اعتراض های خود به سیاست های 'امانوئل مکرون' را برگزار کردند.

العالم - اروپا

تظاهرات این هفته در پی اعتراض های هفته پیش پاریس انجام می شود که در جریان آن دهها هزار نفر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به سیاست های امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور اعتراض کرده و خواهان استعفای او شدند.

تظاهرات امروز جلیقه زردها در حالی برگزار می شود که دولت برگزاری هر گونه تجمعی را در برخی نقاط پاریس (مناطق مجاور کاخ الیزه، مجلس، میدان کنکورد، خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی) و برخی دیگر از شهرهای فرانسه ممنوع ساخته است.

عتراض های این هفته در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و رئیس پلیس جدید پاریس مدعی شدکه این میزان از تدابیر امنیتی برای جلوگیری از وقوع خشونت های احتمالی است.

در ادامه سخت گیری های پلیس فرانسه امرزو 51 نفر از معترضان بازداشت شدند.

تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها از 17 نوامبر سال میلادی جاری آغاز شد؛

در جریان تظاهرات پاریس که با رفتار خشونت آمیز ماموران انتظامی و امنیتی همراه بود، برخی گروه های خرابکار و افراطی نیز به مغازه های خیابان معروف شانزلیزه حمله کرده و خسارات فراوانی به بار آوردند

پربیننده ترین خبرها