حداقل پنج نظامی ویژه انگلیس در درگیری‌های یمن زخمی شدند

حداقل پنج نظامی ویژه انگلیس در درگیری‌های یمن زخمی شدند
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 10:37

یک رسانه انگلیسی خبر داده که دست‌کم پنج نظامی عضو سرویس دریایی ویژه این کشور طی عملیات محرمانه در یمن و در درگیری‌ها با نیروهای انصارالله زخمی شدند.

العالم- یمن

علیرغم سیاست رسمی و ادعایی دولت انگلیس مبنی بر لزوم توسل طرف‌های درگیر جنگ در یمن به راه‌حل سیاسی و مذاکره برای پایان دادن به جنگ، رسانه‌های انگلیسی از حضور نظامیان ویژه این کشور در یمن برای کمک به عربستان سعودی و جنگ با انصارالله یمن خبر می‌دهند.

پایگاه «دیلی میل» بامداد امروز یکشنبه گزارش داده که درعملیات محرمانه نیروهای ویژه نظامی انگلیس در یمن علیه نیروهای انصارالله، حداقل ۵ نظامی انگلیسی زخمی شده‌اند.

این رسانه انگلیس با انتقاد از مشارکت انگلیس در جنگ علیه یمن، این تیتر را برای این خبر انتخاب کرده است: «جنگ کثیفِ محرمانه ما: پنج نظامی ویژه بریتانیایی در حالی که در کارزار مرگبار عربستان سعودی که سبب مرگ و قطحی برای میلیون‌ها نفر شده، زخمی شدند».

بنا بر این گزارش، این نظامیان انگلیسی بخشی از نیروهای واحد «سرویس دریایی ویژه» هستند که به صورت محرمانه در حال عملیات علیه نیروهای انصارالله یمن هستند.

بنا بر گزارش «دیلی میل»، نیروهای این واحد ویژه طی درگیری در استان «صعده» در شمال یمن از ناحیه پا و دست زخمی شدند.

این رسانه انگلیسی همچنین خبر داده که همین هفته گذشته تعدادی مهندسان نیروی هوایی این کشور به عربستان سعودی رفتند تا هواپیماهای سعودی را تعمیر کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها