اولین اظهار نظر ترامپ بعد از اعلام نتایج گزارش مولر

اولین اظهار نظر ترامپ بعد از اعلام نتایج گزارش مولر
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 02:27

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهارنظر خود پس از مشخص شدن گزارش مولر گفت: با گزارش مولر از اتهامات تبرئه شدم، اما علیه کسانی که درباره ارتباط تیم انتخاباتی وی با روسیه پرونده‌سازی کردند، اعاده حیثیت می‌کند.

العالم-آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه با غیرقانونی توصیف کردن تحقیقاتی که حول ارتباط تیم انتخاباتی وی با روسیه انجام شد، گفت که در گزارش نهایی این تحقیقات از تمام اتهامات تبرئه شده است.

ترامپ در مصاحبه کوتاه خبری با اشاره به انتشار خلاصه گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از سوی وزارت دادگستری، گفت: «بعد از تحقیقاتی طولانی، بعد از اینکه افراد بسیاری شدیدا آسیب دیدند... اعلام شد که هیچ تبانی با روسیه در کار نبوده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین افزود: «این مسخره است. زیرا اساسا از ابتدا هم هیچ تبانی با روسیه نبوده است. هیچ موقع نیز ممانعتی در مسیر اجرای تحقیقات انجام نشده است. من کاملا تبرئه شدم».

رئیس‌جمهور آمریکا، پرونده‌سازی حول ارتباط تیم انتخاباتی‌اش با روسیه را «تخریب غیرقانونی» وجهه خود دانسته و اظهار داشت: «شرم‌آور است که کشور ما چنین دوره‌ای را طی کرد. واقعا شرم‌آور است که رئیس‌جمهور شما مجبور شد چنین دورانی را پشت سر بگذارد».

ترامپ با بیان اینکه علیه بازرسان و کسانی که ادعای ارتباط با روسیه را مطرح کردند اعاده حیثیت می‌کند، اضافه کرد: «این یک تخریب غیرقانونی بود که شکست خورد و امیدوارم کسانی در طرف مقابل، مورد تحقیقات قرار گیرند».

بامداد امروز بود که «ویلیام بار» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا خلاصه‌ای ۴ صفحه‌ای از گزارش مبسوط مولر به کنگره ایالات متحده ارسال کرد که در آن تاکید شده بود هیچ مدرکی دال بر تبانی و ارتباط آگاهانه تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه نیافته و مدارک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها