کشته شدن 20 نظامی سعودی در مرز یمن

کشته شدن 20 نظامی سعودی در مرز یمن
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 06:20

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب اعلام کرد، در حمله ارتش و کمیته های مردمی این کشور به دو پایگاه سعودی 20 تن از نیروهای نظامی سعودی در منطقه «جیزان» در جنوب عربستان کشته شدند.

العالم-یمن

سرتیپ «یحیی سریع» افزود: در این حمله، ده ها متجاوز دیگر زخمی و 5 خودروی زرهی دشمن نیز منهدم شد.

وی گفت: پس از عملیات رصد دقیق تجمع و تحرکات دشمن، یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن دست به یک عملیات نظامی علیه چندین مواضع دشمن زدند.

سریع افزود: پیش از این عملیات، یک فروند موشک زلزال به تجمع نیروهای دشمن اصابت کرده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: با وجود پشتیبانی گسترده جنگنده های ائتلاف از نیروهای زمینی خود، جسد ده ها تن از نیروهای دشمن در میدان جنگ جا مانده و جمع آوری نشده اند.

حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات درحالی وارد چهارمین سال خود می شود که براساس گزارش یک مرکز حقوق بشری یمنی، مجموع کشته های ائتلاف به 16 هزار وپنج نفر رسیده است.

براساس گزارش مرکز حقوق بشری و توسعه «عین» یمن، شمار زخمی های حملات ائتلاف عربی به یمن نیز بالغ بر 24 هزار و 967 تن شده است.

همچنین در جریان حملات چهارسال گذشته ائتلاف سعودی حدود 500 هزار گلوله موشک و خمپاره از زمین، دریا و هوا به یمن شلیک شده است.

ائتلاف عربی با برافراشتن علم حمایت از عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، ششم فروردین ماه سال 94 به این کشور حمله کرد که تاکنون نتوانسته است به اهداف موهوم خود دست یابد.

پربیننده ترین خبرها