سوریه و عراق برای بازگشایی گذرگاه های مرزی گفت و گو کردند

سوریه و عراق برای بازگشایی گذرگاه های مرزی گفت و گو کردند
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 12:24

سفیر سوریه در عراق در دیدار با محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور در ارتباط با حفاظت از مرزهای مشترک دو کشور و بازگشایی گذرگاه های مرزی گفت و گو و رایزنی کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، 'صطام جدعان الدندح ' سفیر سوریه علاوه بر این در ارتباط با راه های توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور نیز تبادل نظر کرد.

موضوع بازگشایی گذرگاه های مرزی بین دو کشور در جریان برگزاری اجلاس مشترک مقام های عالی رتبه نظامی سه کشور ایران ، سوریه و عراق در دمشق مورد گفت و گو قرار گرفته بود.

قرار است با بازگشایی این گذرگاه های مرزی تجارت بین دو کشور عراق و سوریه و رفت و آمدهای زائران و مسافران از طریق مرزهای زمینی افزایش یابد.

پیشتر نیز مجلس عراق با صدور بیانیه ای بر ضرورت حفاظت از مرزهای مشترک میان عراق و سوریه و باز شدن گذرگاه مرزی برای تسهیل حرکت حمل و نقل به منظور حمایت از تجارت میان دو کشور تاکید کرده بود.
عراق و سوریه 605 کیلومتر مرز مشترک با سه گذرگاه مرزی شامل رابیعا، القائم و الولید دارند.

سفیر سوریه در عراق در ادامه بر اهمیت تقویت روابط دو کشور تاکید و خاطر نشان کرد که رفت و آمد مسوولان دو کشور در سطوح مختلف می تواند به این مهم کمک کرده و روابط دو کشور در زمینه های دیگر از جمله سیاسی، اقتصادی و امنیتی بیش از پیش گسترش یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها