وب‌سایت واشینگتن اگزمینر؛

نیکی هالی خطاب به ترامپ: تحریم‌های ایران را تشدید کنید

نیکی هالی خطاب به ترامپ: تحریم‌های ایران را تشدید کنید
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 08:18

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل از دونالد ترامپ خواست اجرای تحریم‌های ایران را که پس از خروج آمریکا از برجام برقرار شده‌اند تشدید کند.

العالم - آمریکا

نیکی هالی -- که در سال‌های 2017 و 2018 سفیر آمریکا در سازمان ملل بود -- در این خصوص در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) گفت: «فکر می‌کنم باید اعطای معافیت‌ها را متوقف کنیم. ... اگر با ایران داد و ستد دارید، باید توجه خود را به کشوری معطوف کنیم که هیچ شرکتی نباید با آن داد و ستد داشته باشد.»

تد کروز -- سناتور جمهوری‌خواه ایران‌ستیز -- نیز که در نشست ایپک حضور دارد درباره اظهارات نیکی هیلی گفت: «افرادی در برخی آژانس‌ها هستند که با جهت‌گیری‌های رئیس‌جمهور و دولت مخالفند. فکر می‌کنم یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم، پایان دادن به اعطای معافیت‌های نفتی است. همین حالا به آن‌ها خاتمه دهید. دیگر معافیت‌های نفتی را اعطا نکنید.»

هیلی و کروز از نشست سالانه ایپک برای ترغیب دولت ترامپ به تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران استفاده کرده‌اند. صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها دولت ترامپ را به دلیل اعطای معافیت‌هایی به 8 کشور مشتری نفت ایران در ماه نوامبر سال گذشته هدف انتقادهای خود قرار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها