وزارت دفاع روسیه از کشته شدن سه سرباز روس در سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن سه سرباز روس در سوریه خبر داد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 17:30

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله ماه فوریه گذشته تروریست‌ها در سوریه سه نیروی ارتش روسیه کشته شده‌اند.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان کمین تروریست‌ها در مسیر نیروهای روس در ماه فوریه گذشته در سوریه، سه سرباز این کشور کشته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که با حمله تروریست‌ها به خودروی حامل نظامیان روسیه در جریان کمک‌رسانی به ساکنان استان دیرالزور، این حادثه رخ داده است. در این بیانیه اشاره‌ای به نام گروه مسلحی که این حمله را انجام داده نشده و صرفا از آن با عنوان «گروه تروریستی» نام برده شده که تعداد آن‌ها 30 تن بوده است.

روسیه از سپتامبر 2015 تصمیم به حضور نظامی در سوریه گرفته و تا کنون آمار رسمی از تعداد کشته‌های ارتش این کشور منتشر نشده است. در آخرین مورد که به سپتامبر 2018 باز می‌گردد، 15 سرباز روس بر اثر سقوط هواپیمای «ایل 20» روسیه بر فراز شهر «بانیاس» در استان لاذقیه کشته شدند.

از سوی دیگر «شورای نظامی منبج» وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در بیانیه‌ای از کشته شدن هفت تن از نیروهای این گروه خبر داد.

در بیانیه منتشر شده آمده است که در ساعت دو و نیم نیمه شب به وقت محلی بر اثر حمله تروریستی به یک ایستگاه ایست و بازرسی در ورودی شهر «منبج» در شرق حلب، هفت تن کشته شده‌اند. در این بیانیه نیز اشاره‌ای به نام گروه حمله کننده نشده است.

نیروهای قسد با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی سرانجام پس از نزدیک به یک ماه توانستند در تاریخ سوم فروردین گذشته منطقه «باغوز» در جنوب استان دیر الزور و مشرف به مرز عراق را به عنوان آخرین منطقه تحت تسلط داعش در سوریه، از اشغال این گروه تروریستی خارج سازند.

پربیننده ترین خبرها