واکنش لبنانی ها به تلاش های مذبوحانه پامپئو در بیروت

واکنش لبنانی ها به تلاش های مذبوحانه پامپئو در بیروت
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 15:48

واکنش ها در لبنان، به سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور همچنان ادامه دارد و اغلب شهروندان لبنانی با تاکید بر حق این کشور در دفاع از حاکمیت ارضی خود با توسل به همه ابزارهای موجود که حزب الله در راس آن است ، بر این اعتقاد هستند که پامپئو در تحقق اهداف خود از سفر به لبنان با شکست مواجه شده است.

العالم-لبنان

با اینکه پامپئو در سفر خود به لبنان تلاش گسترده ای در تحریک لبنانی ها و بر افروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در این کشور داشت اما گوش شهروندان لبنانی به حرف ها و اظهارات بی پایه او بدهکار نبود و مواضع مخالفی را در سطوح رسمی و غیر رسمی در پی داشت تا بدانجا که برخی شخصیت های رسمی و حزبی ضمن پافشاری و تاکید بر مواضع ثابت ملی موضع منسجم و ثابتی را در قبال اظهارات تفرقه افکنانه پامپئو پیش گرفتند.

"جمیل جبق" وزیر بهداشت و درمان لبنان در گفتگو با شبکه العالم گفت: سفر پامپئو به لبنان پیش از شروع نیز شکست خورده بود، چرا که همبستگی ملی میان همه اقشار و گروه های لبنانی وجود دارد و اگر کسی به یک لبنانی توهین کند همه لبنانی ها پاسخ دندان شکنی به او می دهند.

"مصطفی سعد" عضو فراکسیون پارلمانی توسعه و آزادی لبنان نیز در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی هجمه گسترده ای را علیه لبنان آغاز کرده اند و سفر پامپئو به لبنان نیز می تواند زیر مجموعه این هجمه باشد اما به شخصه اعتقاد دارم پاسخی که پامپئو از سوی لبنانی ها شنید از هیچ کدام از شهروندان کشورهای عربی نشنیده بود.

سعد در ادامه تاکید کرد: پامپئو در تحقق اهداف خود از سفر به لبنان با شکست مواجه شد، در واقع وی قصد داشت تا با برافروختن آتش فتنه و تحریک عده ای علیه عده ای دیگر بی ثباتی و نا امنی در لبنان ایجاد کند که به در بسته خورد.

"جورج علم" سردبیر روزنامه البنای لبنان نیز در این خصوص تصریح کرد: سفر پامپئو به لبنان به عنوان یک توطئه علیه لبنانی ها محسوب می شود که احتمالا این توطئه دیر کشف شود.

"ناصر قندیل" از دیگر فعالان رسانه ای لبنان نیز در این خصوص گفت: سفر پامپئو به لبنان تماما شکست خورده محسوب می شود چرا که به هیچ وجه نتوانست افکار عمومی را علیه حزب الله با خود همراه کند.

پربیننده ترین خبرها