با هدف شکستن محاصره 13ساله غزه؛

راهپیمایی میلیونی فلسطینی ها در روز زمین

راهپیمایی میلیونی فلسطینی ها در روز زمین
پنج‌شنبه 8 فروردين 1398 - 19:49

مردم فلسطین در نوار غزه برای مشارکت در راهپیمایی میلیونی بازگشت در سالروز آغاز این راهپیمایی در شنبه آینده و همزمان با روز زمین با هدف شکستن محاصره غزه آماده می شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

این درحالی است که رژیم اشغالگر قدس نیز بدون پایبندی به توافق های آتش بس و مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی برای مواجهه با این راهپیمایی در نقاط مرزی نیروهای خود را افزایش داده است.

همزمان با آمادگی ها برای این راهپیمایی روز گذشته یک هیات امنیتی مصری به منظور جلوگیری از افزایش تنش ها و تداوم آتش بس میان غزه و سرزمین های اشغالی وارد این منطقه شد.

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رییس هیات ملی عالی راهپیمایی بازگشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : این هیات مقدمات راهپیمایی مسالمت آمیز میلیونی در شنبه آینده به منظور شکستن محاصره غزه و تامین امنیت شرکت کنندگان در این راهپیمایی را فراهم می کند.

راهپیمایی بازگشت در هفته های گذشته روزهای جمعه برگزار می شد که این هفته به صورت استثنا روز شنبه برگزار می شود.

وی اضافه کرد که هیات مصری برای دنبال کردن تلاش ها برای رفع محاصره غزه به این منطقه سفر کرده است.

البطش ابراز امیدواری کرد که این هیات مصری بتواند رژیم صهیونیستی را برای رفع محاصره غزه تحت فشار قرار دهد.

صلال ابوظریفه از فرماندهان جبهه دمکراتیک فلسطین گفت که هیات مصری خواسته های طرف فلسطینی را شنید و موضع ما در برابر شروط اسرائیل تا زمانی که این رژیم به توافق های آتش بس پایبند نیست، مشخص است و تاکنون هیچ نشانه ای از پایبندی این رژیم به آنها وجود نداشته است.

وی همچنین تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت تا رفع محاصره غزه و تحقق اهداف فلسطینی ها به روش های مسالمت آمیز برای مجبور کردن رژیم اشغالگر به آنها ادامه خواهد داشت.

ماهر مزهر از فرماندهان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز تصریح کرد که رژیم اشغالگر قدس به توافق ها پایبند نبوده به همین دلیل به قوای فلسطینی و هیات ملی راهپیمایی بازگشت و گروه های مقاومت اعتماد و تکیه داریم.

وی افزود که هیات امنیتی مصری تحرکات دوره ای را برای ممانعت از تشدید امور در غزه دنبال می کنند.

مزهر تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت ادامه خواهد داشت و سازشی درباره آن صورت نخواهد گرفت و در میز مذاکرات قرار ندارد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نیز امروز پنجشنبه از مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی روز شنبه به صورت گسترده تر حضور یابند.

در همین حال رژیم صهیونیستی اقدامات امنیتی خود را در مرز نوار غزه با سرزمینهای اشغالی برای مواجهه با راهپیمایی میلیونی در این مناطق افزایش داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه از استقرار واحدهای زرهی و توپخانه ای در مناطق مرزی با غزه خبر داد.

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سازمان ملل متحد در تلاش برای محقق شدن آتش بس میان اسرائیل و حماس است.

این شبکه افزود : انتظار می رود که نیکولای میلادینوف نماینده سازمان ملل در خاورمیانه امروز وارد غزه شود.

معاون هماهنگ کننده صلح ویژه سازمان ملل در خاورمیانه عصر امروز (پنجشنبه) در صدر یک هیات بین المللی برای آرام سازی اوضاع وارد نوار غزه شد.

"جیمی مک گلدریک" و هیات همراه به منظور پیگیری تلاش های صورت گرفته برای آرام سازی اوضاع و آتش بس میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد غزه شده اند. براساس این گزارش یکی دیگر از دلایل سفر این مقام سازمان ملل به غزه، پیگیری روند اجرای طرح های بین المللی و ورود کمک های مالی قطر به این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها