هراس رژیم صهیونیستی از تظاهرات میلیونی بازگشت + فیلم

جمعه 9 فروردين 1398 - 13:36

گروه های فلسطینی از مردم خواستند در اولین سالگرد آغاز تظاهرات بازگشت و در آستانه چهل و سومین سالگرد "روز زمین" در تظاهراتی که با شعار "تظاهرات میلیونی بازگشت" برگزار می شود شرکت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

این در حالی است که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در مرزهای به حال آماده باش کامل درآورده و بنیامین نتانیاهو نیز غزه را به حمله گسترده تهدید کرده است.

فلسطینی ها اولین سالگرد آغاز تظاهرات بازگشت را همزمان با روز زمین با شعار "تظاهرات میلیونی بازگشت" برگزار می کنند.

نزدیک دیوار امنیتی که غزه را از سایر اراضی اشغال شده فلسطین جدا می کند برای دومین سال پیاپی تظاهراتی برگزار می شود که هدفش شکست محاصره 12 ساله غزه و احیای حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

گروه های فلسطینی توده مردم را به شرکت گسترده در تظاهرات فراخوانده اند و شورای ملی تظاهرات همچنان بر ماهیت مسالمت آمیز این تظاهرات و هویت مردمی آن تأکید می کند تا هر گونه فرصت تیراندازی و کشتار مردم را از نظامیان اشغالگر بگیرد.

اما در طرف مقابل پایگاه خبری اسرائیلی "والاه" اعلام کرد که ارتش این رژیم به شدت نگران تظاهرات میلیونی است و از جمله خود را برای مواردی چون کنترل هر چه بیشتر نوار مرزی با غزه و حتی تیراندازی نظامیان این رژیم به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات آماده می کند. بنیامین نتاننیاهو، نخست وزیر این رژیم نیز ضمن انجام رایزنی های امنیتی و بازدید از نیروها، تصمیم به تقویت تیپ پیاده و گردان زرهی ارتش در نوار مرزی گرفته است.

نتانیاهو گفته است: دستور تقویت نیروهای مستقر در محل را صادر کرده ام و آماده درگیری گسترده هستیم. همه شهروندان بدانند که چنانچه گزینه های دیگر کارآیی نداشته باشند و مجبور به جنگ شویم با تمام قوا حمله می کنیم.

همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که تعداد نظامیان مستقر در محل به سه برابر افزایش دهد. همچنین تجهیزات و ماشین آلات نظامی و تانک ها و تجهیزات کنترل و مراقبت و هواپیماهای جنگی و پهپادها را به حال آماده باش کامل درآورده است و بالگردهای امداد و کمک را برای انتقال مجروحان خود در محل مستقر کرده است.

از اواخر مارس 2018 هزاران فلسطینی در هفته جمعه در تظاهرات بازگشت شرکت می کنند. آتش زدن لاستیک خودرو و پرتاب سنگ و هواکردن بادبادک های کاغذی برخی از ابزارهای این تظاهرات در ماه های اولیه بودند اما در ماه های بعد بادبادک های آتش زا و منفجره نیز به کار گرفته شدند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل از ابتدای تظاهرات بازگشت حدود 260 فلسطینی از جمله 40 کودک به شهادت رسیده و حدود 7 هزار نفر از جمله 3 هزار کودک هم مجروح شده اند. در این گزارش سازمان ملل تصریح شده است که نظامیان اسرائیلی به عمد به سوی مردم عادی شلیک می کرده اند که این خود می تواند جنایت جنگی به حساب آید.

پربیننده ترین خبرها