پیش‌نویس اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بزودی در دستور کار پارلمان

پیش‌نویس اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بزودی در دستور کار پارلمان
جمعه 9 فروردين 1398 - 13:59

یک عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق با اشاره به جمع آوری امضای ۷۰ نماینده اعلام کرد، پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه بزودی در جلسات پارلمان مطرح می‌شود.

العالم _ عراق

«رعد المکصوصی» عضو ائتلاف «الاصلاح» پارلمان عراق روز پنجشنبه (هشتم فروردین) خبر داد، ائتلاف‌های الفتح و سائرون بیش از هفتاد امضا برای اخراج نیروهای خارجی از عراق و لغو توافقنامه راهبردی با واشنگتن جمع‌آوری کردند.

این خبر در بهمن‌ماه گذشته نیز اعلام شده بود و مقامات عراقی از جمع‌آوری این تعداد امضا خبر داده بودند.

المکصوصی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» عراق گفت: ائتلاف‌های الفتح و سائرون هر گونه حضور خارجی‌ها در خاک عراق را قاطعانه رد می‌کنند و توانستند بیش از هفتاد امضا برای بیرون کردن نظامیان خارجی از عراق و لغو توافقنامه راهبردی با واشنگتن جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: پارلمان عراق پیش نویس اخراج نظامیان خارجی از این کشور را بزودی در جدول برنامه‌های یکی از جلسات آتی خود خواهد گنجاند تا آن را بررسی کند و سپس به رأی گذارد.

عضو پارلمان عراق گفت: رأی گیری درباره پیش نویس اخراج نظامیان بیگانه و در راس آن نیروهای آمریکایی، دولت را وادار به اتخاذ تصمیمی درباره اخراج این نیروها خواهد کرد.

المکصوصی گفت انتظار می‌رود طی روزهای آتی نشستی بین الفتح و سائرون با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به منظور بررسی موضع دولت درباره حضور آمریکا در عراق برگزار شود.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه مجددا خواستار حضور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در پارلمان به منظور بررسی موضع دولت درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق و شناخت اندازه واقعی آنهاست.

موضوع اخراج نیروهای آمریکایی پس از آن در عراق داغ شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور عراق، ۲۶ دسامبر به بهانه میلاد مسیح (ع) و تبریک آن به نظامیان آمریکایی، مخفیانه وارد پایگاه هوایی عین الأسد در غرب عراق شد.

پس از رسانه‌ای شدن حضور مخفیانه ترامپ در عراق و عدم دیدار او با سران عراق در بغداد، عراقی‌ها این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت ملی کشورشان خواندند و خواستار اخراج نظامیان آمریکا از این کشور شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها