گزارش مشروح العالم از راهپیمایی میلیونی 'روز زمین و بازگشت' در فلسطین/ شهادت 4 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 300 نفر

گزارش مشروح العالم از راهپیمایی میلیونی 'روز زمین و بازگشت' در فلسطین/ شهادت 4 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 300 نفر
شنبه 10 فروردين 1398 - 15:05

منابع فلسطینی از سرازیر شدن قشرهای مختلف مردم ساکن نوار غزه به سمت مناطق مشخص شده برای شرکت در راهپیمایی میلیونی «زمین و بازگشت» همزمان با اعتصاب فراگیر و همه جانبه در تمام مناطق نوار غزه و کرانه باختری خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

پیش از آغاز راهپیمایی میلیونی «زمین و بازگشت»، هیئت امنیتی مصر وارد چادر بازگشت در شرق غزه شد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم به این مکان وارد شد.

دو شهروند فلسطینی در منطقه ملکه در شرق نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر به یک خودروی امدادرسانی در شرق غزه حمله کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت از اقدام رژیم اشغالگر در بستن جاده‌های مواصلاتی شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه خبر داد.

16:30

خبرگزاری فلسطینی معا:33 نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات روز زمین بر اثر اصابت گلوله و گاز اشک آور از نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

16:41

خبرنگار شبکه العالم در اراضی اشغالی: نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی "روز زمین" در منطقه بیت ایل در کرانه باختری و ورودی های شمالی شهر البیره گاز اشک آور و کوکتل مولوتوف شلیک کردند.

16:49

خبرگزاری معا: به دنبال حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در تظاهرات 99 فلسطینی زخمی شده اند که 10 نفر از آنها بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

17:05

شبکه اسکای نیوز عربی: یک فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه به شهادت رسید و بدین ترتیب شمار شهدای راهپیمایی گسترده روز زمین در نوار غزه تا به این لحظه به دو نفر رسیده است.

17:45

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از حلال احمر فلسطین: دو فلسطینی در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی روز بازگشت زخمی شده اند و شمار زخمی ها نیز تاکنون 209 نفر گزارش شده است.

18:13

خبرگزاری فلسطینی معا: شمار شهدای امروز راهپیمایی روز زمین به 3 نفر رسید

21:30

خبرگزاری معا: کمیته حمایت از خبرنگاران فلسطین اعلام کرد که هفت خبرنگار که در حال پوشش حضور گسترده فلسطینی ها در تظاهرات روز زمین در مرزهای شرقی نوار غزه بودند مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و زخمی شدند.

22:40

خبرگزاری معا: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای راهپیمایی امروز در نوار غزه به 3 شهید گزارش شده است، بر اساس بیانیه ای که این وزارتخانه منتشر کرده است، شمار زخمی های امروز به 207 نفر رسیده است که 33 نفر از زخمی ها کودک و 9 زن هستند(در همین حال برخی رسانه های فلسطینی شمار زخمی ها را 209 نفر اعلام کردند).

23:55

الجزیره از شهادت چهارمین فلسطینی در جریان تظاهرات روز زمین خبر داد. این فلسطینی در شرق خانیونس به شهادت رسیده است.

پربیننده ترین خبرها