گفت وگوی تلفنی روحانی با استانداران برای برای امدادرسانی به سیل زدگان و مدیریت بهینه بحران جوی

گفت وگوی تلفنی روحانی با استانداران برای برای امدادرسانی به سیل زدگان و مدیریت بهینه بحران جوی
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 17:23

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به دنبال بارش های سنگین باران و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه ها در نقاط مختلف کشور، در خصوص امداد رسانی به سیل زدگان و اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت بحران با استانداران گفت وگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس با عباس رضایی استاندار اصفهان آخرین وضعیت این استان برای آمادگی مقابله به حوادث احتمالی را پیگیر شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی در این تماس تلفنی در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش های روزهای اخیر و همچنین اقدامات مدیریت بحران برای امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس از زحمات و خدمات عباس رضایی استانداری اصفهان و اعضای ستاد بحران، دستگاه های امدادی، خدمات رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.
به دنبال وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن برخی مناطق به ویژه در غرب و جنوب استان که از هفته گذشته تا کنون ادامه داشته به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، 2 هزار و 640 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
موج دوم این بارش ها از 24 ساعت گذشته در استان شروع شده و علاوه بر حادثه سیل و آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها و خسارت به برخی منازل و زمین های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در منطقه شرق اصفهان وقوع طوفان شدیدی در شهرستان نایین حادثه ساز شده که همین امر موجب افزایش میزان خسارت ها در استان شده است.
همه نهادهای خدمات رسان و نیروهای امدادی استان در حالت آماده باش هستند.

بررسی وضعیت استان یزد

رییس جمهوری در ادامه تماس های تلفنی خود با استانداران، بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در گفت و گو با استاندار یزد از وضعیت و شرایط این استان در روزهای اخیر و اقدامات صورت گرفته برای کاهش خسارات سیلاب های احتمالی و وقوع توفان مطلع شد.

استاندار یزد پس از این گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری به ایرنا گفته، گزارشی از وضعیت آماده سازی ها و اقداماتی که برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از سیل و توفان در استان صورت گرفته به روحانی ارائه شده که رییس جمهوری با قدردانی از همه دست اندرکاران، تداوم اقدامات لازم تا آرام شدن شرایط جوی را مورد تاکید قرار داد.
محمدعلی طالبی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش چشمگیر مسافران نوروزی استان یزد به دلیل شرایط نامساعد جوی در دیگر استان ها، دکتر روحانی در خصوص وضعیت اسکان مسافران، اقدامات استان را جویا شد که گزارش از اقدامات و برنامه های اجرا شده در این خصوص نیز به ایشان ارائه شد.
در بارندگی های یک هفته اخیر در برخی مناطق شهرستانهای ییلاقی استان یزد مانند تفت و مهریز، سیلابهایی روان شد که تخریب و تلفاتی به همراه نداشت.

ابراز خرسندی روحانی از مدیریت بحران زنجان

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار زنجان از تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان به منظور پیش بینی شرایط و اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از بارش های اخیر، ابراز خرسندی کرد.

دکتر روحانی روز دوشنبه در این تماس تلفنی از همراهی و همکاری مردم استان زنجان با مسئولان استان تشکر کرد.
رئیس جمهوری همچنین بابت تلاش های آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و فتح الله حقیقی، استاندار زنجان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از بارش های اخیر، ابراز خرسندی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، در این تماس تلفنی استاندار زنجان گزارشی از آمادگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های تابعه به رئیس جمهوری ارائه کرد.

به دنبال ورود سامانه بارشی جدید به کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و باران های شدید در غرب و جنوب کشور، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان و لرستان سفر کرده است تا از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی شود، معاون اول رییس جمهوری قرار بود امروز پس از سفر به لرستان به استان ایلام برود که به علت بارش های شدید باران، طغیانی شدن رودخانه ها و عدم امکان پرواز هواپیما در فرودگاه لرستان، از راه زمینی عازم اندیمشک در استان خوزستان شد.

پربیننده ترین خبرها