نافرمانی در ارتش رژیم صهیونیستی

نافرمانی در ارتش رژیم صهیونیستی
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 22:41

ارتش رژیم صهیونیستی شماری از نظامیان این رژیم را که از مشارکت در تمرین‌های نظامی و عملیات شبیه‌‌سازی شده زمینی علیه غزه سرباز زده بودند، زندانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه (۱۳ فروردین) گزارش دادند که ارتش این رژیم مجبور شده است تعدادی از نظامیان تحت امر خود را که از دستورات فرمانده خود سرپیچی کرده‌اند، حبس کند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ فلسطین اشغالی نوشت که دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی حکم به حبس 9 تن از نظامیان گردان ۵۱ تیپ «گولانی» به مدت ۲۰ روز داده است.

این روزنامه صهیونیستی در چرایی این تصمیم دادگاه نوشت که این نظامیان حاضر به شرکت در تمرین‌های نظامی و آموزشیِ شبیه عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نشده‌اند.

طی ماه‌های اخیر، درگیری و تنش ارتش رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه از جمله حماس و جهاد اسلامی، طرح حمله زمینی و نه هوایی را بار دیگر در بین اذهان فرماندهان صهیونیست تقویت کرده است. رژیم تل‌آویو در هر رویارویی با مقاومت فلسطین در غزه تن به پذیرش آتش‌بس داده است.

«یوسی میلمان»، تحلیل‌گر مسائل امنیتی در روزنامه «معاریو» رژیم صهیونیستی امروز (سه‌‌شنبه) با اشاره به احتمال انجام حمله نظامی زمینی علیه غزه، در توانایی ارتش این رژیم برای اشغال نوار غزه تشکیک کرد.

او گفت: «در ارتباط با توانایی ارتش اسرائیل برای اشغال غزه و پایان دادن به کار حماس شک فراوانی وجود دارد. حتی اگر چنین چیزی رخ دهد، اندیشه و تفکر حماس هرگز شکست نخواهد خورد. کیست که جای حماس را در اداره غزه بگیرد، تشکیلات خودگردان؟».

این تحلیلگر صهیونیست گفت که حتی مصر هم حاضر نیست اداره مسئولیت نوار غزه را بر عهده بگیرد و اگر رژیم صهیونیستی این منطقه را اشغال کند، باید دولت نظامی تشکیل دهد و دو میلیون فلسطینی را اطعام کرده و نیازهای آن‌ها به آموزش، بهداشت، سوخت و غذا را تأمین کند.

او به مقام‌های رژیم صهیونیستی توصیه کرد: به جای فکر کردن به سناریو جنگ علیه غزه به دنبال پیشگیری از این جنگ باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها