سناتورهای آمریکا به دنبال ارائه اسامی قاتلان جمال خاشقچی

سناتورهای آمریکا به دنبال ارائه اسامی قاتلان جمال خاشقچی
جمعه 16 فروردين 1398 - 18:45

“تام مالینوسکی" نماینده دموکرات سنای آمریکا از ارائه پیش نویس قانونی درخصوص محاکمه ی مسئولان قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد ریاض خبر داد.

العالم-عربستان سعودی

مالینوسکی در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که پیش نویس این قانون مشمول همه از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواهد شد که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تایید کرده اند وی در قتل خاشقچی دست داشته است.

وی در ادامه افزود: در پیش نویس این قانون از مسئولان اطلاعاتی در ایالات متحده آمریکا خواسته شده است که لیست اسامی اشخاص مسئول در عملیات قتل خاشقچی را ارائه کنند.

وی همچنین تاکید کرد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا چندی پیش کشف کرد که محمد بن سلمان و شماری از افراد خاندان آل سعود در قتل خاشقچی به دست یک گروه امنیتی در تاریخ دوم فوریه گذشته در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه دست داشتند.

تام مالینوسکی در ادامه نسبت به عواقب عدم مجازات مسئولان قتل خاشقچی هشدار داد و تاکید کرد که مسئولان قتل خاشقچی باید مجازات شوند حتی اگر این عاملان از یک کشور شریک و همپیمان آمریکا مثل عربستان باشند وی افزود: هرچند کسی که در ربودن و قتل یک شهروند آمریکایی(خاشقچی) دست داشته باشد همپیمان آمریکا نیست.

از سوی دیگر "لیندزی گراهام" سناتور جمهوری خواه آمریکا پیشتر در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرده بود که آمریکا مجازاتی را علیه ولیعهد عربستان اعمال خواهد کرد.

"برنی ساندرز" سناتور مستقل آمریکایی نیز اخیرا اعلام کرد که عربستان به قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام نمی گذارد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان در دهم مهرماه 1397 به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرد تا اسناد مربوط به ازدواج خود را دریافت کند اما هرگز از آن محیط خارج نشد و دولت سعودی پس از چند هفته و بر اثر فشار افکار عمومی جهان، مجبور شد به قتل او اعتراف کند.

با وجود گذشت هفت ماه از این ماجرا، هنوز اطلاعاتی از عاملان این قتل منتشر نشده است و کسی نمی داند جسد این مقتول چه شده است؟

پربیننده ترین خبرها