جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره لیبی برگزار شد

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره لیبی برگزار شد
شنبه 17 فروردين 1398 - 00:35

جلسه غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی وضعیت لیبی و حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت این کشور، برگزار شد.

العالم - لیبی

شورای امنیت سازمان ملل بامداد شنبه برای بررسی وضعیت لیبی و حمله شبه‌نظامیان گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به شهر «طرابلس»، به درخواست بریتانیا جلسه اضطراری و غیرعلنی تشکیل داد.

شبکه «الحدث» گزارش داد که در این جلسه که پشت درب‌های بسته در حال برگزاری است، کشورهای اروپایی از شورای امنیت می‌خواهند که هرچه سریعتر به تنش‌های نظامی در لیبی پایان دهد. البته قرار نیست در پایان این جلسه قطعنامه‌ای صادر شود بلکه به ایراد یک بیانیه اکتفا خواهد شد.

علی‌رغم غیرعلنی بودن این جلسه، اما برخی منابع جزئیات کمی را از اظهارات نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت به بیرون درز دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که نماینده انگلیس در سازمان ملل از نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» هشدار داد که هرچه سریعتر دست از حمله به طرابلس کشیده و به مواضع قبلی خود در شرق این کشور بازگردند.

وی همچنین از تمام طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی خواست که دست از تقابلات نظامی برداشته، به مسیر راهکار سیاسی بازگردند و مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

بر اساس گزارش الجزیره، نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز با تاکید بر اینکه هیچ راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد، ضمن دعوت از تمام طرف‌ها به آرامش، از آنها خواست که خویشتن‌داری از خود نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها