نتانیاهو حاضر به تخلیه اراضی اشغالی در کرانه باختری نیست

نتانیاهو حاضر به تخلیه اراضی اشغالی در کرانه باختری نیست
شنبه 17 فروردين 1398 - 13:08

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مفادی از "معامله قرن" مدعی شد که حتی یک شهرک در کرانه باختری هم از کنترل این رژیم خارج نخواهد شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه صهیونیستی "تایمز آو اسراییل"، نتانیاهو افزود که هر جایی که طرح صلح دولت آمریکا با مواضع اسرائیل در تضاد باشد، این توافق قابل اجرا نیست. وی در راستای ادامه اشغالگری های رژیم صهیونیستی گفت که کنترل تمام غرب (رود) اردن تحت حاکمیت این رژیم خواهد بود.
روزنامه آنلاین تایمز آوا اسرائیل با درج این خبر ادامه داد: نتانیاهو به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته که حتی یک نفر را هم از شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری تخلیه نمی کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با شبکه 13 تلویزیون این رژیم در پاسخ به اینکه در مورد جزئیات معامله قرن آگاهی داشته است، گفت که می داند آنچه به ترامپ گفته شامل این توافق بوده است.
معامله قرن طرحی آمریکایی است تا اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را تثبیت کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که هر جا طرح دولت آمریکا با مواضع این رژیم در تضاد باشد، این طرح غیرقابل اجرا می شود.
این گفته نتانیاهو بدین معنی است که طرح توافق صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها از دیدگاه وی باید به صورت یکطرفه و فقط به نفع صهیونیست ها باشد.
به گزارش ایرنا، بیش از 400 هزار یهودی در اراضی اشغالی کرانه باختری مستقر شده اند و 200 هزار یهودی دیگر در محله های "قدس شرقی" که اسرائیل آنها را در جنگ 1967به سرزمین های اشغالی ضمیمه کرده، سکونت دارند.
نتانیاهو و حزب راست افراطی 'لیکود' در انتخابات پارلمانی پیش رو در سرزمین های اشغالی با حزب میانه رو 'آبی و سفید' برای کسب قدرت رقابت می کنند. اقدامات ضد فلسطینی از سوی نخست وزیری که سه دوره پیاپی قدرت را در سرزمینهای اشغالی در دست داشته، در جهت تبلیغات انتخاباتی در این سرزمین ها است.
طبق نظر سنجی اخیر حزب متحد آبی و سفید در انتخابات پارلمانی کرسی های بیشتری را نسبت حزب لیکود کسب خواهد کرد و نتانیاهو تلاش های آخر خود را برای گریز از شکست در این انتخابات انجام می دهد. این انتخابات روز سه شنبه 20 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها