واکنش سوریه به ادعاهای جدید آمریکا و غرب

واکنش سوریه به ادعاهای جدید آمریکا و غرب
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:21

وزارت امور خارجه سوریه بار دیگر تهدیدهای آمریکا، فرانسه و بریتانیا علیه دمشق و تلاش های آن ها در جهت ضربه زدن به صلح و ثبات جهانی را محکوم کرد.

العالمسوریه

به گزارش خبرگزاری سوری سانا به نقل از یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه، دمشق بار دیگر تهدیدات آمریکا، فرانسه و بریتانیا و سیاست های این کشورها را که درجهت ضربه زدن به اهدافی است که سازمان منع سلاح های شیمیائی برای تحقق آن تاسیس شده است، محکوم کرد.

منبع یاد شده افزود: بیانیه هایی که در آمریکا، بریتانیا و فرانسه صادر می شود، با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت های این کشورها در زمینه استفاده از سلاح های شیمیائی است که آن ها درصدد برنامه ریزی برای آن هستند.

منبع یاد شده افزود که وزرای امور خارجه آمریکا، بریتانیا و فرانسه این سیاست ها را با هدف دور کردن شک و شبهه های مربوط به حمایت های کشورهای متبوعشان از عوامل تروریست دنبال می کنند.

بنا به اعلام این منبع، آمریکا و فرانسه و بریتانیا با مطرح کردن اتهامات و ادعاهای باطل علیه سوریه، درصدد بهره برداری از این اوضاع در جهت تحقق خوانسته ها و منافع ذلت بار خود هستند.

منبع یاد شده افزود: سلاح ها و پول های زیادی که این کشورها در اختیار گروه های تروریستی قرار داده اند، از جمله میلیون ها دلاری که اخیراً به گروه معروف به « کلاه سفیدها» داده اند، بازوی اصلی جنایت های گروه تروریستی جبهه النصره است، بزرگ ترین دلیل بر دروغ آشکار این کشورها و وزرای خارجه آنان است.

منبع یاد شده تصریح کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که این کشورها بودند که گروه های تروریستی را به استفاده از مواد شیمیائی سمی در خان شیخون و دوما و حلب و در نهایت در روستای الرصیف در شمال شهر حماه تشویق کردند و هیچ تردیدی نیست که این بیانیه ها اکنون با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایی صادر می شود که کشورهای یاد شده در آینده با استفاده از سلاح های شیمیائی مرتکب آن خواهند شد.

این منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد کشورهایی که عملاً در مستعمره های سابق خود و علیه ملت هایی که برای دستیابی به آزادی وحاکمیت و استقلال خود می جنگند، از سلاح شیمیایی استفاده کردند، اکنون صلاحیت اخلاقی ندارند که بخواهند جمهوری عربی سوریه را به استفاده از سلاح شیمایی متهم کنند، زیرا همین آمریکا، اخیراٌ از فسفر سفید برای کشتن غیرنظامیان در استان دیرالزور و نابودی شهرها و روستاهای سوریه از جمله در شهر الرقه استفاده کرد و این اقدام، بزرگ ترین نمونه برای رفتارهای خفت بار این کشورهاست.

پربیننده ترین خبرها