موج جدید تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا

موج جدید تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 07:55

به ادعای خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، موج تازه اعتراضات، ضربه «نهایی» برای وادار کردن مادورو به کناره‌گیری از قدرت است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز،مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا به وضع سیاسی و اقتصادی، بحران ناشی از بی‌برقی و مشکلات دیگر اعتراض کنند و خواستار کناره‌گیری مادورو از قدرت شوند.

علاوه بر قطعی گسترده برق، شبکه آب‌رسانی و شبکه مخابرات در ونزوئلا با مشکل روبرو شده‌است.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان، خواستار برگزاری دور تازه‌ای از اعتراضات و تظاهرات شده بود.

گوایدو می‌گوید موج تازه اعتراضات، ضربه «نهایی» برای وادار کردن مادورو به کناره‌گیری از قدرت است.

او در جمع گروه بسیار بزرگی از راهپیمایان در کاراکاس، پایتخت، گفت: «همه به خیابان بیایید. بگذارید مرحله نهایی برای پایان دادن به این [دولت] غصبی، آغاز شود.»

خوان گوایدو از مخالفان خواسته‌است بر فشارها بیافزایند و تلاش‌های خود را برای پایان‌دادن به دولت نیکلاس مادورو تشدید کنند.

گوایدو با استناد به قانون اساسی ونزوئلا و در حالی‌که در صدر پارلمان، سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته را رد کرده و در نتیجه دولت مادورو را نامشروع می‌داند، خود را رئیس‌جمهوری موقت نامیده‌است. او از حمایت آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر برخوردار است.

از سوی دیگر، نیکلاس مادورو گوایدو را عامل آمریکا نامیده و می‌گوید «قانون در مورد او به اجرا درخواهد آمد». او از حمایت ارتش کشورش، روسیه، چین و شمار دیگری از کشورها برخوردار است.

معترضان روز شنبه شعار دادند «آب رفته، برق رفته، وقت مادورو است که برود.»

بیش از یک هفته پیش مادورو اعلام کرد برای مقابله با بحران ناشی از کمبود و قطع برق و آب، ساعت کاری اداره‌ها به مدت ۳۰ روز کاهش یافته است و مدارس تعطیل خواهند شد.

خوان گوایدو، «کارآمد نبودن» دولت را دلیل بحران فعلی از جمله در زمینه آب، برق و انرژی می‌داند. نیکلاس مادورو نیز می‌گوید بی‌برقی ناشی از «خرابکاری» آمریکا و مخالفان دولت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها