آغاز 'نبرد کرامت' اسرای فلسطینی + فیلم

يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:56

سی نفر از رهبران اسرای فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی مرحله اول اعتصاب غذای نامحدود خود را در اعتراض به اوضاع بد زندانهای صهیونیستی و نقض حقوقشان توسط اسراییل، تحت عنوان "نبرد کرامت 2" آغاز کردند.

العالمفلسطین اشغالی

سازمان زندانهای رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موج جدید از اعتصاب اسرای فلسطینی نیروهای خود را به حال آماده باش درآورده است.

اعتصاب قبلی اسرای فلسطینی "نبرد شکمهای خالی" نام داشت.

جنبش اسیر فلسطینی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این اعتصاب دو مرحله دیگر نیز خواهد داشت و پیش بینی می شود شمار اعتصاب کنندگان به 1500 نفر برسد.

این بیانیه افزود که انتظار می رود اعتصاب کنندگان با مجازاتهایی از سوی رژیم اسراییلی مانند سلول انفرادی یا انتقال به زندانهای دیگر مواجه شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است که اسرای حماس، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و شماری از اعضای جنبش فتح به این اعتصاب خواهند پیوست.

خواسته های اسرای فلسطینی برای پایان دادن به اعتصاب، برچیدن دستگاه های پارازیت (که برای سلامتی اسرا زیانبار است) ، نصب تلفن عمومی برای برقراری ارتباط اسرا با خانواده هایشان، بازگرداندن موضوع دیدار اسرا با خانواده هایشان به روال سابق و رفع مجازات اسرای زندانهای النقب و رامون، می باشد.

از سال 1976 تا زمان حاضر 218 اسیر فلسطینی در زندانهای اسراییلی به شهادت رسیده اند.

شمار اسرای فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی در زمان حاضر 6500 نفر است که 250 نفر آنان کودک و 56 نفر زن هستند.

پربیننده ترین خبرها