واکنش متفاوت رئیس کل بانک مرکزی به تحریم سپاه از سوی آمریکا

واکنش متفاوت رئیس کل بانک مرکزی به تحریم سپاه از سوی آمریکا
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:01

رئیس بانک مرکزی گفت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران است.

العالم - ایران/ سیاسی

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریمهای مالی و پولی طی یکسال گذشته، بویژه شکست سنگین دهه اول فروردین 98 است. اگر امید جدی به موفقیت سیاستهای گذشته داشت طبیعتا به این کار خطرناک متوسل نمیشد.

وی افزود: بانک مرکزی به همراه دولت برنامه های خود از جمله دسترسی های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلا تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتا در کانالهای اعلام نرخ، قیمتهای بالاتر برای ارز اعلام شد. بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیهاش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها