خوزستان تبدیل به دریاچه می شد اگر ...

دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:25

وزیر کشور درباره شرایط ورودی و خروجی آب سدهای استان خوزستان گفت: بارندگی های اخیر موجب شد ذخیره آب سدهای استان به 18 میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

العالم - ایران/ سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی در ارتباط تصویری از اهواز با شبکه خبر افزود: با کمک مردم، نظامیان و مسئولان دست اندرکار و مدیریتی که انجام شده شهرهای عمده از جمله اهواز از نفوذ سیلاب مصون مانده و این توفیق بزرگی بوده است. اکنون در این منطقه دبی ورودی حدود سه هزار و 200 مترمکعب آب در ثانیه را تجربه می کنیم در حالی که ظرفیت واقعی آن 1500 تا 1600 متر مکعب در ثانیه است.

وی اضافه کرد: قرار شد به صورت مقطعی سه روزه حجم خروجی آب را در کرخه ، کارون و دز به گونه ای تنظیم کنیم تا مدیریت این رودها بهتر شود.

رحمانی فضلی افزود: مقدار آبی که دیشت وارد بخش حاشیه ای برخی از خیابان های اهواز شد ناشی از سرریز کانال شهید چمران بود که با تلاش دست اندرکاران، بیش از 80 درصد این موضوع مدیریت شده است و بقیه امشب انجام می شود. البته آسیبی به مردم و منازل مردم نرسیده است.

وزیر کشور گفت: از دو روز قبل، 5 استان به عنوان استان های معین در این جا مستقر شدند و هر کدام زیر نظر استاندار خوزستان به عنوان رئیس ستاد بحران استان، در منطقه ای مشغول خدمت رسانی هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امدادرسانی، تغذیه و اسکان سیل زدگان هم در حال انجام است، ادامه داد: 100 هزار مورد اسکان را آماده کردیم و از نظر تغذیه هم مشکلی وجود ندارد و تجهیزات و ماشین آلات هم موجود است.

وی گفت: امیدواریم با تصمیم امروز مبنی بر کاهش حجم قابل توجه خروجی آب در سدهای کارون، کرخه و دز؛ در سه تا 4 روز آینده، وضعیت بهتر شود و متناسب با شرایط اقلیمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به فداکاری، ایثار و همکاری خوب مردم گفت: اگر مردم کمک نمی کردند نمی توانستیم موفق شویم.

رحمانی فضلی افزود: شایعاتی که در برخی شبکه های مجازی مطرح می شود بی اساس است و در این جا هیچ مشکلی در رابطه با همکاری مردم نیست و هیچ موضوعی برای ایجاد دغدغه مردم در حوزه های امنیتی و انتظامی وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از گذران این چند روز و حل مشکلات مردم، از برکات باران هم برخوردار شویم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها