دیدار وزیر خارجه مغرب با محمد بن سلمان در ریاض

دیدار وزیر خارجه مغرب با محمد بن سلمان در ریاض
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 16:07

وزیر خارجه مغرب برای اولین بار پس از جنجال رسانه‌ای سال گذشته، به ریاض رفت و با محمد بن سلمان دیدار کرد.

العالم - مغرب

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مغرب ظهر امروز (چهارشنبه) در ریاض با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. در این دیدار «ابراهیم العساف» وزیر خارجه نیز حضور داشت.

پایگاه خبری «هسبریس» مغرب نیز نوشته است که «ناصر بوریطه» در این دیدار نامه «محمد ششم» پادشاه مغرب را به ولی‌عهد سعودی تقدیم کرده است. این وبگاه مغربی اما اشاره‌ نکرده است که محتوای نامه چیست. در مقابل خبرگزاری عربستان سعودی هیچ اشاره‌ای به نامه پادشاه مغرب نکرده است.

این دیدار پس از آن صورت می‌گیرد که روابط مغرب و عربستان سعودی در بهمن ماه سال گذشته با تیرگی همراه شد و خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مسئولان مغربی نوشت که این کشور ضمن فراخوان سفیر خود از ریاض، از ائتلاف سعودی در یمن خارج شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام دیگر دولت مغرب نیز نوشت که سفیر این کشور پس از آن ریاض را ترک کرد که شبکه العربیه گزارشی در مورد منطقه «صحرای غربی» منتشر کرد. قبائل حاضر در منطقه صحرای غربی خواستار استقلال و جدایی از مغرب هستند.

پس از چند روز جنجال رسانه‌ای، سرانجام «ناصر بوریطه» هرگونه فراخوان سفیر از ریاض را تکذیب کرد و آن را شایعه دانست.

فارس

پربیننده ترین خبرها