پاسخ دیپلمات روس به مایک پنس؛

مداخله در امور دیگر کشورها را متوقف کنید

مداخله در امور دیگر کشورها را متوقف کنید
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 21:50

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی آمریکا را متهم کرد که از سال 2013 به این سو، میلیارد‌ها دلار خسارت به ونزوئلا وارد کرده است.

العالم - آمریکا

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران در سخنانی آمریکا را متهم کرد که از سال 2013 به این سو میلیاردها دلار خسارت به ونزوئلا وارد کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود که واشنگتن با مداخله در ونزوئلا بحرانی را برای براندازی دولت مشروع این کشور طراحی کرد.

دیپلمات روس در ادامه گفت، دولت ترامپ در حالی که سرگرم سرقت منابع ونزوئلا بود، همزمان نیز کمک‌رسانی فوری به اهالی این کشور را خواستار شد.

نبنزیا در ادامه یافتن راه حل دیپلماتیک جهت خاتمه یافتن بحران ونزوئلا تا تغییر نظام در این کشور را خواستار شد.

وی سپس به دیگر مداخلات غرب به ویژه آمریکا در تغییر نظام برخی کشورهای جهان چون سوریه اشاره کرد.

دیپلمات روس همچنین خطاب به نمایندگان سایر کشورهای آمریکای لاتین که برخی آن‌ها حامی اقدام‌های برانداز آمریکا هستند، گفت: «آیا هیچ عبرتی از تاریخ نگرفته‌اید؟»

وی افزود که برای آمریکا، ونزوئلا تنها یک عامل بالقوه چانه زنی در عرصه‌های ژئوپولیتیک محسوب می‌شود.

نبنزیا اظهار داشت: «اگر خواستار بزرگ شدن مجدد آمریکا هستید، و همه صادقانه علاقه مند مشاهده آن هستیم، دخالت در امور دیگر کشورها را متوقف کنید.»

این در حالی است که «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا مجوز دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا لغو و به جای او، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور شناخته شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها