بررسی آینده سودان در ویژه برنامه شبکه العالم

بررسی آینده سودان در ویژه برنامه شبکه العالم
پنج‌شنبه 22 فروردين 1398 - 12:39

اسامه الشیخ -- خبرنگار سودانی شبکه العالم -- ابراز امیدواری کرد که تحولات جدید در این کشور، بهبود اوضاع این کشور را به دنبال داشته باشد.

العالم - آفریقا

اسامه الشیخ درباره آخرین تحولات سودان گفت که با توجه به وضعیتی که اکنون در این کشور جریان دارد، این امید وجود دارد که وضعیت سودان بهبود یابد.

وی گفت که کشورهای حامی رژیم عمر البشیر ، سودان را در شرایط مرحله انتقالی رها نخواهند کرد.

وی افزود: عربستان ، وعده ها و مشوق هایی را به البشیر داده که چیزی از آن به دست مردم سودان نرسیده است از جمله اینکه وی از سوی دادگاه ها و مراجع بین المللی تحت تعقیب قرار نگیرد.

الشیخ همچنین گفت که سعودی ها خود نمی جنگند و به کسی نیاز داشتند که در یمن بجنگد، و با اعطای مشوق های مالی، سودان را وارد این ماجرا کردند که ارتش سودان قربانی شد.

وی افزود: البشیر همه دوستان خود را فروحت و با اعزام ارتش خود به یمن، موجب خفت و خواری ارتش شد.

الشیخ گفت : شخصیت های بانفود در رژیم عمر البشیر، مسئول فساد و جنایت هایی هستند که درحق مردم سودان صورت گرفته شده است.

وی همچنین اظهار داشت که شخصیت های بانفوذ رژیم البشیر و نیروهای پشتیبانی سریع بازداشت شده اند و اوضاع به زودی یکسره خواهد شد.

الشیخ گفت که آمریکا به هیچ وجه با تحرک مردمی در سودان همراهی و ابراز همبستگی نکرد، احزاب معارض سودان و جوانان جنبش اعتراضی کاملاً به نیات آمریکا آگاه هستند، موضع آمریکایی ها درقبال سودان اکنون مشکوک است و نمی توان به آنچه که از دولت آمریکا درباره سودان گفته می شود، نگاهی مثبت داشت.

این روزنامه نگار سودانی گفت مرحله ما بعد البشیر به علت خطرات زیادی که به ویژه از ناحیه خارجی ها وجود دارد، مرحله ای حساس است.

پربیننده ترین خبرها