هشدار جدی آمریکا به مصر درباره همکاری نظامی با روسیه

هشدار جدی آمریکا به مصر درباره همکاری نظامی با روسیه
شنبه 24 فروردين 1398 - 19:38

آمریکا به مقام‌های مصر هشدار داده که خرید جنگنده‌های نسل چهارم «سوخو-35» خطر تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به همراه دارد.

العالم - آمریکا

آمریکا به تازگی به مصر در مورد خرید جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-35» ساخت روسیه به ارزش 2 میلیارد دلار هشدار داده است.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» یکی از مقام‌های مطلع آمریکا در این زمینه گفت با توجه به توسعه نفوذ روسیه در منطقه، این مورد کاملا ما را نگران می‌کند. ما نفعی را در زمینه تعامل مصر با روسیه شاهد نخواهیم بود و تلاش می‌کنیم مصر را به سمت تعامل بیشتر با غرب و آمریکا بیاوریم.

بر اساس این گزارش، واشنگتن به اطلاع قاهره رسانده که خرید این جنگنده‌های ساخت روسیه، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه مصر را موجب می‌شود.

این در حالی است که مصر ده‌ها فروند جنگنده سوخو-35 (نسل چهار پلاس) ویژه برتری هوایی را خواستار است.

روزنامه روسی «کامرسانت» نیز اخیرا در گزارشی نوشت امضا این قرارداد در پایان سال 2018 انجام شد و ارسال این جنگنده‌ها سال 2020 - 2021 صورت می‌گیرد. قرار است این جنگنده‌ها جایگزین «میگ‌ -21 »، جنگنده‌های چینی «جی_ 7» شوند.

رئیس‌جمهور مصر سه‌شنبه گذشته با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه نظامی و مبارزه با تروریسم به گفت‌‌وگو پرداخت.

سوخو-۳۵، جنگنده تک کابینه و دو موتوره، چند منظوره با قابلیت مانور بالاست. این جنگنده نسبت به سوخو-۲۷ ام، از ویژگی‌های آیرودینامیکی بهتر، مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌تر برخوردار است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها